gaat deze brushless werken ?

heey ik heb hier een setje klaar om besteld te worden

zou dit mischien werken ik twijfel zelf aan het teveel aan vermogen dat het motortje mischein leverd

het vliegtuigje

http://www.rctechnics.eu/micro-warbird-mustang-p-1299.html

de motor
http://www.rctechnics.eu/282215-brushless-outrunner-1540kv-p-101.html

de regelaar

http://www.rctechnics.eu/12a-fly-brushless-esc-p-393.html

de accu

http://www.rctechnics.eu/lipo-111v-540mah-p-1466.html

de prop

http://www.rctechnics.eu/203x102mm-kleur-oranje-p-151.html

en de adapter

http://www.rctechnics.eu/collet-prop-adapter-30mm-p-335.html

hoop dat de ervaring van het forum me ken helpen :D
 
nee, gaat niet werken.

De motor is een brushless en de regelaar si voor borstelmotoren.

Daarnaast als je die motor in dat model wil lepelen dan moet het model toch wel een beetje opgerekt worden. Lukt het toch dan vliegt het model direct uit elkaar als je gas geeft.

Als dat het mustangetje is uit de Cox serie dan zit er al een motor bij.

Trouwens hoeveel vliegervaring heb je? Dit model is totaal geen beginnersmodel, maar een soort van schaal indoor pylonracer.
 
Hey,

Regelaar gaat wel goed, is een BL regelaar. De set kan leuk zijn (met vliegervaring), echter de motorkeuze is niet helemaal goed (gewicht wel, echter te weinig KV).
Dit model is het beste te vliegen met een hoogtoerige en een kleiner propje.

Als je richting 3000KV of hoger gaat, i.c.m. een 4,7*2,3 propje (of iets in die richting) dan is het een leuk model.

Greetz van Aldert
 
JUist, regelaar is prima voor dat type motor..

Echter zoals Aaalie zegt..de motor is meer voor een slowflyer. Ik denk dat de mustang met die componenten en dus behoorlijk gewicht nogal hard moet vliegen... het is maar 50 cm!

De motor die er nu in zit is een 130 size.. een brushless in dit formaat zou een betere optie zijn lijkt mij.

Misschien eens zoeken op het forum naar de Holliday 280 en kijken wat voor setups er in deze kist gaan..

Succes!
 
Ja, maar neem dan wel een motortje met wat minder vermogen want ik denk niet dat die warbird die 563 Watt per kilo 8O echt leuk gaat vinden.

Groetjes, Jesse.
 
Heb ik mij dan zo verkeken op die regelaar, Mijn excuses dan.
 
Ik ben toevallig net bezig om er entje te maken met dezelfde span (vorrige week meegenomen door mijn ouders uit duitsland van Jamara) ik zat als motortje aan een cd-rom motortje te denken servo's en dergelijke heb ik er al in en als accu ga ik een 2s 350mah lipo gebruiken

groetjes,
Dennis
 
ok motor is neit zoeen goede keus dus maar khad beetje rond gekeken op rctechnics ken geen lichtere(gewicht) brushless vinden en nu lees ik van aaalie dat ik meer kv's moet hebben en jesse zegt minder vermogen ik d8 juist dat die kv het vermogen aanduidde
zou het verstandig zijn om met het standaard motortje eerst te vliegen dan later uitbereiden
zijn er regelaars die borstel en borstelose motoren ken aandrijven en is het erg als je een regelaar heb die meer amp leverd dan dat de motor verbruikt
kheb nu een kleine charter maja ben het rondjes vliegen beetje beu
enige spectaculaire is nog een harde crash maja doe je ook niet ff (naja wel ff)maar is ook niet de bedoeling
 
Het aantal Kv zegt iets over de snelheid waarmee jou prop gaat draaien, op een motor met een laag kv (bijv. 1000) zet je liever een grote prop, 9x6 oid en op een motor met een hoog Kv (bijv. 3000) zet je een kleinere prop, 4,5x4,5 oid

De motor met laag Kv en grote prop zal voor veel trekkracht zorgen, terwijl je topsnelheid inleverd(ongelimiteerd verticaal, prophangen, full 3D) en een motor met laag Kv en een kleine prop zal zorgen voor een hoge topsnelheid, waarbij je trekkracht inleverd (pylonracer, ragbakkies zoals pibros of Zagi)


Groetjes, Jesse.
 
heb ik ook aan zitten denken maar denk neit dat me lukt om een cdrom motortje om te bouwen
daar heb ik er te weinig verstand van
het zou wel mischien de beste oplossing zijn denk ik
vanwege het gewicht

zou deze motor wel werken ?
http://www.rctechnics.eu/hetrc-typhoon-p-41.html
wordt ie wel wat zwaarder in het geheel
sorry als ik dingen vraag die mischien hier al tig keer zijn beantwoord maar weet niet precies inhoevere mate je bij deze modellen op gewicht moet letten
MDM1FOX zei:
Ik ben toevallig net bezig om er entje te maken met dezelfde span (vorrige week meegenomen door mijn ouders uit duitsland van Jamara) ik zat als motortje aan een cd-rom motortje te denken servo's en dergelijke heb ik er al in en als accu ga ik een 2s 350mah lipo gebruiken

groetjes,
Dennis
 
Nee Lip, ik denk het niet, dat 2e motortje is bijna identiek aan die eerste:

Kv 1540 Kv 1500
Voltage: 7,2-14,4 Voltage: 6-12V
Werkstroom: 4-8 Amp Werkstroom 6-10 amp
Max vermogen bij 3S Lipo: 80Amp Max vermogen bij 3S Lipo: 90 Amp
Afmetingen: D28 x L22 mm Afmetingen: 25x29,2mm (excl. as)

Groetjes, Jesse.
 
Kijk ook eens op de site van Feigao die hebben zeer veel keus in brushless motoren, van HÉÉL klein tot lomp groot en heel veel keus in Kv.
Er zitten er zeker wel een aantal tussen die zeer geschikt zijn voor in jou warbird.

Groetjes, Jesse.
 
Wat een adviezen allemaal.

Kijk eens heel goed naar het modelletje.
Dit vliegt alleen maar goed als het zo licht mogelijk gehouden wordt en dat lukt alleen met microservo's van 3 gram en een heel licht ontvangertje. Als lipo een 2s 350 als maximum en dan de originele motor met een 5 ampere heel kleine regelaar.

Probeer het vlieggewicht onder de 80 gram te houden dan vliegt het perfect, ga je zwaarder dan wordt het al snel een dweil om te vliegen.
 
ik denk dat ik verstandig aan gedaan heb om hier advies te vragen denk dat ik gewoon standaard motor behoudt en kleine lipo
erin lepel heb enkelt nog 1 vraag weet iemand de specs vande motor die erbij zit bijv de dikte van de as
ivm gebroken props of een propsaver mits die er in die maten zijn
of zoeen verkoop truuc dat je enkelt hun props ken gebruiken ivm aparte maat
 
Vip-er zei:
.... Ik denk dat de mustang met die componenten en dus behoorlijk gewicht nogal hard moet vliegen... het is maar 50 cm!

De motor die er nu in zit is een 130 size.. een brushless in dit formaat zou een betere optie zijn lijkt mij.

Misschien eens zoeken op het forum naar de Holliday 280 en kijken wat voor setups er in deze kist gaan..
..

Holliday is duidelijk een groter vliegtuig dan die micro.
70cm of 50cm betekend maar liefst 40% groter en in volume en gewicht betekend dat 1.4 x 1.4 x 1.4 = 2.7 keer zo zwaar.

Een micro van 100g vliegt als een holiday van 270gram.
ALs je wilt dat je micro vliegt als een holliday, dan moet het 2.7 keer zo licht zijn. Ver onder de 100g dus.Heb je lichtere spullen voor nodig dan de holiday gebruikt.

Als je een borstel motor door brushless vervangt kom je altijd lichter uit.
Een 80g sp400 vervang je door een fietsbel van het halve gewicht en je hebt nog steeds heel veel vermogen over dan.

Een 22g motor vervangen zou al met een 10g brushless kunnen. Die zijn wat ver te zoeken.

Een geschikte motor is deze van 22g met een redelijk hoge Kv en kleine afmeting.
http://www.aero-nuts.com/product_info.php?cPath=30_46&products_id=368

Ietsje duurder, maar nog lichter vind je hier:
http://robotbirds.com/catalog/index.php?cPath=56_57
 
in worden GRUWELIJKE motoren
ga ik zeker onthouden als ik uitgekeken ben op het standaard motortje
 
Je setup was goed gekozen.
Ik vlieg met zelfde setup alleen met vergelijkbare eigenbouw cd rommotor in een 160 gram lazy bee met vol profiel 60cm spanw.
Overschot aan vermogen met 7x3.5 prop 3A volgas en 1/2uur vliegen. :)
Vraag is meer past die motor een beetje in de neus en past dit vliegtuig bij deze piloot. :?
 
Een lazybee van 60cm heeft een 3x zo grote vleugel oppervlakte als die micro. Die lazy bee is dus vergelijkbaar met een holiday en dus een veel groter vliegtuig.

Een lazy bee 60cm van 160g is licht. een micro van 50c van 100g is zwaar.

Let op bij vergelijken dat je voor volume en gewicht over derde mach spreekt.

Een vliegtuig dat 2 x zo zwaar is wordt 2 x 2 x 2 zo zwaar

Hieronder een tabel met een aantal schaal factoren en het gevolg voor het gewicht.



(kandidaat voor FAQ)
 
Back
Top