gaatje in vleugel repareren

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik heb gister mijn eerste modelvliegtuig opgehaald :D :D

afb469.jpg

Maar zoals julie kunnen zien zit er een klein gaatje in mijn krimpfolie.
Hoe kan ik dit het beste repareren. Een klein stukje er plakken :?: En welke temp en zo. Weeten julie het?

Bedankt

Kevin

gewoon een rond stukje erover heen plakken.
temparatuur hangt af van de soort folie, voor oracover (de beste!) is 100 graden voldoende om het te laten plakken, om het te laten spannen moet je hem wat heter zetten +- 150 graden. maar je moet gewoon even kijken, leg maar een stukje folie op je boutje, zie je het vanzelf... Ik zou het als ik jou was niet met een verfstripper naverwarmen, je habt dan kans dat de folie zo hard spant dat het loslaat en verschrompelt.

bedankt voor de snelle reactie.
Ik zal het vanavond ff proberen
kevin

Gewoon een mooie sticker erover plakken. Hoef je helemaal niet te krimpen en staat ook nog leuk

Tanja zei:
Gewoon een mooie sticker erover plakken. Hoef je helemaal niet te krimpen en staat ook nog leuk

Tja.. Is een optie, maar als je later de folie opnieuw wilt aanspannen (zeker zo nu & dan in de zomer) blijven er allemaal vouwen achter rond de sticker.

Liefst gewoon een beetje Oracover (of iets in die trant) erover...

Ik zou ook ook zeggen een stikker of gewoon plakband.

Het is tenslotte maar een klein oppervlak, dat zal niet veel problemen opleveren op gebied voor latere opspanning denk ik, anders haal je de plakker er af.
Daarbij, de levensduur van dergelijk vliegtuig is nu ook niet zooo eunorm,
plakken en vliegen!!

tja sticker of plakband vind ik wel oplossingen als je al met je vliegtuig aan het vliegen bent geweest.

Dit toestel komt nieuw uit de doos en om dan al gelijk met plakband aan de weer tegaan... gewoon stukje oracover er over heen folieen...

het oog wil ook wat toch?

vinze

Vinze zei:
Dit toestel komt nieuw uit de doos en om dan al gelijk met plakband aan de weer tegaan...

Zo te zien is dit een 2e hands vliegtuig geweest, en dus geen ARF nieuw uit de doos. ARF's zitten trouwens altijd goed ingepakt in allerlei verpakkingsmaterialen om beschadigingen tijdens transport te voorkomen.

Vaan als hij daadwerkelijk zo nieuw uit de doos komt moet je teruggaan naar waar je hem gekocht hebt en kijken wat de leverancier kan doen voor je.

Bij een nieuw ARF model vind ik een schade zoals jij die laat zien niet acceptabel daar is het model te duur voor.

Bij een transportschade had je de zending moeten weigeren of de transporteur aansprakelijk moeten stellen. De meeste leveranciers sluiten een transportverzekering af zodat transportschades vergoed worden door de transporteur (lees verzekering).

ik zou zeggen Vaan... breng ons het verlossende woord in deze stalle mate laat het ons weten ARF of 2e hands model.

en natuurlijk hoe het is gelukt met de reparatie

groet,

Vinze

bedankt voor alle reacties. ik wist niet dat er nog zoveel gereageert werd :oops:

maar het is een 2de hands toestel. ( ik denk ook niet dat ze nog taxi 1 maken.) Maar het gaatje is bijna onzichtbaar.
dus alles is weer oke.

Bedankt allemaal

Kevin

Back