Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het heeft nog geen resultaat opgeleverd. Heb vrijdag en zaterdag moeten werken en heb nog geen hout binnen.
Het hout wordt morgen gehaald en zal er begonnen worden aan de staart en het bedekken ervan
Zo, het begin is er. Hoop dat jullie kunnen zien wat het is :lol: (het voorste gedeelte van de staart, dus het stuk wat voor het richtingsroer zit)
De zelfgeschuurde voorlijst
De zoom-functie werkte niet helemaal lekker, komt ook omdat het er nogal donker was.
Morgen zal ik een heel eind verder kunnen doorwerken, zo niet heel de staart klaar (achterkant, voorlijst afmaken en de bovenkant en tenslotte de staart op de kist lijmen).
hallo,
kzie dat het goed gaat,
mischien een handige tip maar het is makkelijker om eerst
de staart te bespannen en dan pas erop te lijmen
dan hoef je je strijkijzer niet in al die hoekjes te persen en prutsen.
tenzij je het met een hetelucht pistool doet natuurlijk :lol:
Er zijn helaas nog wel een aantal dingen die niet recht zijn.
Deze zijn op de foto niet duidelijk te zien, maar worden - hopelijk- nog goed rechtgetrokken. (het is ook niet voor niks mijn eerste houtbouw :lol: )
Bezig met het indekken van de achterkant van de kist, en het bedekken van het voorstuk van de staart.
Een helft van de staart laat ik nog open, want ik moet de scharnieren op de plekken van het potlood nog wegwerken.
Ik heb er toevallig naar gekeken de laatste keer dat ik bij de LHS was. Ik vind wit met soort van normaal tot hel-blauw wel mooi. Een beetje KLM achtig dus
Ik vind de kleuren zoals de foto in de begin post ook mooi, alleen misschien wat meer blauw. Maar zover is het nog niet, er is nog een hoop te doen :wink: :lol:
Ik ben nu bezig met het maken van het stabilo, maar de zijkanten worden wat mooi rond geschuurd zoals bij het echte model. Op de tekening staat echter dat hij ook in de lengte richting wat afgeschuurd moet worden, maar bij het echte model -zie pagina 1- lijkt het erop alsof ze dat niet gedaan hebben, maar de boven en onderkant wat rond geschuurd hebben.
Ik doe dit laatste ook, lijkt mij dat dit alleen aan uiterlijk een functie heeft en niet iets met de ''vliegeigenschappen'' van het stabilo?
Hier nog een foto'tje hoe het bij het echte model is:
Er zijn helaas nog wel een aantal dingen die niet recht zijn.
Deze zijn op de foto niet duidelijk te zien, maar worden - hopelijk- nog goed rechtgetrokken. (het is ook niet voor niks mijn eerste houtbouw :lol: )
leuk om te zien dat je zoveel vorderingen hebt gemaakt.
Wat betreft "scheve zaken" het volgende; zolang het de romp betreft is het geen ramp. Een getordeerde romp of een zijde die wat minder recht is, heeft nauwelijks invloed op het vlieggedrag. Het belangrijkste is dat de vleugels en het stabilo recht tov elkaar staan, en dat de "aanvalshoek"van de vleugel goed is.
Ik blijf je draadje volgen, vind het een erg mooi toestel. Ben je er al uit hoe je 'm gaat motoriseren ?
Alle invalshoeken en het stabilo gebeuren wordt altijd recht gemaakt, alleen ik kan het niet hebben als er iets scheef is, wat dan ook :wink: Kwa motorisering wordt het dubbel borstelloos (buitenlopers), maar wat voor accu's twijfel ik nog over. Zelf denk ik NIMH Sub-C, puur voor het gewicht waardoor hij wat stabieler wordt en wat meer wind kan hebben natuurlijk wat meestal meer kans op een vliegdag betekent :wink:
Klopt Robert, maar ben helaas en niet helaas niet verder gekomen door de komst van een ander vliegtuig.
Deze is inmiddels bijna af dus ik kan binnenkort weer verder met het bouwen van de Nomad.