gainen

ben op zoek naar een gaine met de buiten maat van 1 mm of minder;binnenmaat 0.4 of 0.5 mm
de bedoeling is om met 0.3 mm staal draad te kunnen aansturen dus lengte 1 meter +-
waar zou men dat kunnen bestellen,of heeft men ergens op rol liggen
bij de zap zit er een dun slangetje bij maar dat is veel te kort

Gaine? Bedoel je een buitenmantel voor je 0.3mm verenstalen stuurdraad?

Bij de verschillende modelbouwwinkels verkopen ze van die plastic stuurlijnen. Een plastic buitenmantel en een dunne plastic stuurbuis daarin. Deze zijn meestal langer dan 1 m.
Gooi de buitenmantel weg (of gebruik hem op de terras als rietje om frisdrank te drinken :-) ) en je kunt de binnenste stuurbuis als stuurmantel gebruiken gebruik. Ik weet even niet of deze buis een buitendiameter van <1mm heeft, maar hij is in ieder geval wel redelijk dun.

Greetz,
Jurgen

Ik weet dat DPP koolstof microtubes maakt.
De kleinste die op de site te vinden is heeft een buiten diameter van 0.7mm en een binnen diameter van 0.27mm. Een maat groter: OD=1mm ID=0.3mm

Ik weet alleen niet zo waar deze buisjes te koop zijn. Waarschijnlijk bij quartel of hobby in ofzo.

DPP: pultrusion - micro tubes

Greetz,
Jurgen

dat is al een goede tip,als ik geen plastieke oplossing vind ga ik dat eens overwegen,alvast merci Jurgen en wubbe

Nieuwsgierig

Peter,

Ik ben nu toch wel nieuwsgierig. Ga je een single pull oplossing maken, of een push-pull? :confused:

Leon

pul puch zijn voor mij twee draaden
met een veertje ben ik geen voorstander van het idee dat er constant kracht op servo staat,
het zal bij sommige wel lukken

het zal bij sommige wel lukken....

het zal bij sommige wel lukken
:nooo:

De single-pull methode is practisch de standaard onder de DLG-ers.
Ik ken geen DLG-er die de single-pull methode niet gebruikt.

Peter,

ik zit een beetje in de medische wereld.
Klop eens bij een ziekenhuis (technische dienst) aan voor catheders die over de datum zijn.
Nieuw zijn deze catheders zeeeeeer duur (Welcome to Cordis Corporation) maar als ze volgend de wet niet meer gebruikt mogen worden ivm overdue belanden ze waarschijnlijk in de vuilnisbak.

Mvrgr
Frank

Stainless teel pushrod?

pushrod-set_300.jpg

Is dit Stainless Steel Pushrod Set for DLG: RC Builder niks?

Stainless steel tail pushrod set, .014 stab and .018 rudder, with bondable Teflon housings, long enough for any DLG, including extra length for optional pushrod antenna.

$16,00

ben eens aan tellen geweest 014 inch en kom op 355.6000 mm uit ,vermoed 3.5 mm of zou ik verkeerd zijn
en dat ze in amerika achter staan ? hihi

Back