Gain's verhogen/verlagen of eerst zo laten?

Hallo
Heb een vraagje over de gain's.
Ik vloog met mijn hexa met naza de laatste tijd met carbon props 12x4.5.Als ik er nu 13x6.5 op zet moet ik dan de gain's hoger of lager zetten of gewoon eerst zo proberen.

ANDERE PROPS IS ANDERE GAIN! ZEKER MET NAZA.
(deze is er erg gevoelig voor! Zeker als je ze erg strak afsteld)

Pas op met vergroten van je PROPS! Hiermee kan je een te hoge gain krijgen , en als je echt pech hebt occileert die in een wobble die enkel maar onhoog gaat en af te breken is door op manual te schakelen, of als je dat niet kan, het gas dicht te gooien...

(Was bij de eerste mini zo , had ik op 135 staan op naza, meestal zitten ze vrij hoog bij mij tegen de 190, en soms nog hoger, dus dacht dat dit wel veilig was.. Arm de motoren, en steeg op, als ene raket was die weg omhoog.. Direct over op manual mode, en veilig in de heg laten landen Want echt stabiel ging het niet...... Was even schrikken, achteraf bleek dat tegen 67 de juiste gain was!)

Van groot naar klein (lenge en speod) is minder erg, hierdoor heb je enkel eventueel een te lage gain!

Nu vergroot je het oppervlak, EN de spoed! en nog serieus ook in verhouding... Beter ze een stukje lager te zetten, en dan weer omhoog,en tot slot te fine tunen.

Ik herken het Emil: ik had het zondag met de mini hexa exact hetzelfde. De gains te hoog: wobble en een projectiel .... Geluk gehad en wakker gevleven

Hahaha, ik had graag je gezicht en reactie willen zien!, de mijne heb ik helaas niet op film, maar naar verluid zag het er erg grappig uit toen ik het op het terrein van de schietvereniging deed , met de aanwezig clubgasten. Die lagen helemaal dubbel..

Oke heb er gister mee gevlogen en er zat weinig verschil in heb alleen af en toe wat meer jello.Een voordeel had meer vliegtijd , met 12x4.5 14 min en nu met 13x6.5 17 min.

Back