Galaxy Visitor 2 Fpv

• Topicstarter Topicstarter Skindeep
  • Startdatum Startdatum
S

Skindeep

Guest
Sinds een tijdje in het bezit van een nine eagles galaxy visitor 2 waar ik erg veel lol mee heb, natuurlijk groeien er dan allerlei wilde bouwplannen (oa voor een DJI flame wheel) Maar om te beginnen zou ik de Visitor graag fp vliegen.

Hiertoe had ik deze camera in gedachten:
FPV 600 Line 3g Kamera mit 5.8G 200mv Sender (inkl. 150mAh Akku) - FPV HD Camera

In samenwerking met deze ontvanger:
FPV 5.8G 8CH 200mW AV Wireless Empfänger RC805 - FPV AV Wireless Ausstattung

Gezien de kosten voor een fpv bril, zou ik dit eerst eens op de laptop willen aansluiten. Alleen geen idee hoe en of het kan, en kan ook via google niet vinden hoe dat zou moeten. Elke tip of link is meer dan welkom.

Ook zit ik naar een goedkope fpv bril te kijken bv deze:
(Vorbestellung) Walkera FPV erste Person Ansicht Goggle Brille - FPV Serie

Iemand ervaring met deze of een andere goedkope fpv bril?

Hoi, op een laptop aansluiten gaat dan via USB en software wat vertraging betekend. Of je moet een laptop hebben met av in. En met die bril heb ik geen ervaring vlieg op een monitor

Bedankt voor je reply, vertraging is uit den boze natuurlijk dus dan gaat dat helaas niet door. Helaas lijkt met zo'n klein schermpje ook niet echt lekker vliegen.

Ik vlieg zelf nu met een 5inch scherm en zelf vindt ik dat wel makkelijk. Met een bril is in het begin wel moeilijk ik heb er van de week toevallig 1tje op gehad. Met een scherm kan je af en toe nog eens naar je quad kijken, als je dicht bij je zelf vliegt natuurlijk.

vindt het juist moeilijk met een schermpje ..,
omdat je niet daadwerkelijk in het toestel zit ,, bent snel afgeleid door omgeving (vindt ik)

Qua beleving lijkt me een bril leuker, inderdaad meer het gevoel echt in het toestel te zitten. Maar daar ik weinig over goedkope brillen kan vinden en de alom genoemde Fatsharks al snel over de 200-300 euro gaan ga ik toch eerst een goedkoop schermpje kopen. (Ook lees ik dat een Fatshark niet samen werkt met Chinese zenders/camera's..)

Kunnen jullie nog tips geven waar op te letten bij de aanschaf van een schermpje?
Of heeft iemand nog opmerkingen over de door mij gekozen cam, zender en ontvanger?

Met een goedkoop schermpje zal je niet veel zien ivm de zon.
Zelf een bril maken :) Staan genoeg guides op youtube. Zelfs ook 1 hier op het forum dacht ik.
Als je zelf een bril maakt ben je rond de 100euro kwijt. Misschien wel minder :)

Is het ondertussen al gelukt? Ik ben er erg benieuwt naar...

Had het plan even in de ijskast gezet, was erg druk met andere dingen.
Ook leek de GF2 me bij nader inzien niet geschikt voor de payload, ding heeft weinig power en met de originele camera is het al helemaal niets meer (en camera+zender gaat zeker meer wegen).

Inmiddels begonnen om de quad eerst sterker te maken, heb inmiddels de 0720-14 motortjes van micromotorwarehouse er in zitten en dit is een extreme verbetering, kan nu 30 gram liften zelfs en dat is net zoveel als de quad zelf weegt! Echt ongelofelijk hoe deze motortjes presteren, en dat voor minder dan dat de originelen kosten.

Volgende stap is een lichter en sterker carbon frame en een sterkere accu, onderdelen zijn inmiddels onderweg. Ook diverse setjes andere propellers zijn onderweg om te kijken of ik daar nog meer lift mee kan genereren. Als ik daar klaar mee ben ga ik opnieuw kijken naar de fpv optie en daar mee aan de gang.
Wil wel graag een echte bril en niet zo'n halve schoenendoos op mijn hoofd :D

Wordt zeker vervolgd, lijkt me te gek om met zo'n kleine en snelle quad fpv te kunnen vliegen (kan je met dit formaat dan zelfs binnen doen als het weer tegenzit).

Laatst bewerkt door een moderator:
Een dikke maand geleden heb ik deze mini quadcopter via de nine eagles shop gekocht. Een heel leuk ding als hij vliegt in normale modus, voor de rest vind ik het waardeloos...

Mijn bevindingen:
**Ik ontdekte in het begin dat zowel de headless flight als de return to home eigenlijk niet werkt. Ik heb Robbe en Nine Eagles gecontacteerd en zij boden hun excuses aan. Het werkt niet goed vertelden zij mij.

**Na een chrash was zowel men camera als SD kaart stuk. Deze opnieuw besteld.

**Plotseling was 1 motortje vastgelopen. Alle 4 vervangen door nieuwe van micromotors.

**Nu wil hij heel slecht connecteren met de afstandsbediening. ik moet elke keer 3-4 opnieuw de batterij aansluiten eer dit lukt.

** Met de laatste vlucht (nieuwe camera), valt hij van hoog plotseling uit de lucht, nu is de camera weer stuk! Soms verliest hij ook zijn balans en wordt hij onbestuurbaar.

Ik ben er een beetje klaar mee. Nu wordt het wel een heel duur ding om hem vliegende te houden.

Werkte de jouwe nog steeds goed?

Een dikke maand geleden heb ik deze mini quadcopter via de nine eagles shop gekocht. Een heel leuk ding als hij vliegt in normale modus, voor de rest vind ik het waardeloos...

Mijn bevindingen:
**Ik ontdekte in het begin dat zowel de headless flight als de return to home eigenlijk niet werkt. Ik heb Robbe en Nine Eagles gecontacteerd en zij boden hun excuses aan. Het werkt niet goed vertelden zij mij.

**Plotseling was 1 motortje vastgelopen. Alle 4 vervangen door nieuwe van micromotors.

**Nu wil hij heel slecht connecteren met de afstandsbediening. ik moet elke keer 3-4 opnieuw de batterij aansluiten eer dit lukt.

** Met de laatste vlucht (nieuwe camera), valt hij van hoog plotseling uit de lucht, nu is de camera weer stuk! Soms verliest hij ook zijn balans en wordt hij onbestuurbaar.

Ik ben er een beetje klaar mee. Nu wordt het wel een heel duur ding om hem vliegende te houden.

Beetje laat gelezen, maar die van mij werken nog goed (heb er 3).
Moet wel zeggen dat ik enkel nog de zender en FC/RX bordjes gebruik.
Originele behuizing is the zwaar en de originele motortjes te zwak.
Gebruik nu een 3 gram carbon/hout frame, Chaoli motortjes en hubsan props. Ook vlieg ik enkel nog met de accelerometer uit (Aux 2).

Headless flight vond ik goed werken maar gebruik het nu nooit meer (Let op elke keer als je de throttle naar 0 doet stopt de headless mode al blijft het lampje wel knipperen)
Return to home werkt zo goed als niet, is meer een verkoop praatje.

Al met al is de GF2 veel te duur maar spijt heb ik niet. Hierdoor immers wel deze leuke hobby opgepakt, en de quad is erg stabiel en betrouwbaar imho.

Hoop voor je dat je die camera niet in NL koopt voor de hoofdprijs?

Galaxy Visistor 2

Hoi,

Ook ik wilde toch even reageren mbt. de Galaxy Visitor 2.
Ik heb hem aangeschaft nav. een bericht in FMT (geloof ik). Ik heb hem via Banggood gekocht en dat scheelt natuurlijk al veel met de originele prijs hier. Dus ook extra lipootjes en een body mee laten komen. Overigens inmiddels twee body's gehad en nog steeds geen lipo's. Wel heel veel excuusmailtjes.

Ik wil hem gebruiken om goed met een quadcopter te leren vliegen op mode 2 omdat ik met vliegtuigen op mode 1 vlieg, al weet ik niet hoe lang. Vóór deze heb ik heel veel gevlogen met de rode Ladybird van Walkera. Vooral het cameraatje en de verlichting spraken mij aan bij de Visitor 2.

1. Hij vliegt bij mij nagenoeg perfect. Eén keer plotseling uit de lucht gevallen maar dat bleek een losse propellor te zijn. Gelukkig de oranje kleur dus redelijk makkelijk terug te vinden.
2. Headless mode doet het bij mij ook goed. Tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen gehad.
3. Het cameraatje werkt soms wel en soms niet. Gewoon proberen. Maar als het werkt heb ik toch 5 tot 7 minuten filmpjes van redelijk goede kwaliteit. Ik ben al zo hoog geweest dat ik ik echt moeite moet doen om de Galaxy te zien. En dan heb je echt leuke opnamen in overweging genomen dat het allemaal zo klein is.
4. Andere instellingen heb ik nog niet gebruikt gewoon omdat ik ze nog niet nodig heb
gehad of niet zinvol vind.
5. Zelfs bij wat wind is de Galaxy goed te sturen naar die plek die jij wil.
6. Soms begint het uit zichzelf te draaien om zijn as maar altijd komt hij weer terug op z'n uitgangspositie.
7. De Youtube uitleg van Robbe is perfect.
8. Extra cellen heb ik kunnen maken van de cellen van de ladybird. Plus en min gewoon omkeren in het stekkertje.

Al met al toch positief wat de Galaxy betreft. De ladybird is beter maar ook lastiger om mee te vliegen maar een perfecte training voor het grotere werk. En dat ben ik zeker van plan.

Groetjes, Erik.

Visitor 2 motoren

Mijn bevindingen:

Ik lees hier dat je de originele motors vervangen hebt
door micromotors 0720-14?
Ik kan echter (als newbe) nergens via Google vinden waar ik die kan kopen??
Iemand die mij kan helpen.
Moet zeggen die Galaxy Visitor 2 vliegt best wel aardig.
Ik heb inmiddels in bestelling de 3 omdat ie met camera is.
Ik kan dus die Galaxy visitor 2 wel wat mee experimenteren dus als er tips
en hints zij dan hoor ik dat graag
Dropke

Back