Games en modelvliegen?

Hoi,

Naast modelvliegen mag ik ook graag gamen.
Nu komen er steeds meer games uit m.b.t. oorlogen en de luchtgevechten die plaatsvinden/ plaats hebben gevonden.
Op zich lijkt me zo'n game wel leuk, maar hoe realistisch is het?

Zijn er hier modelvliegers die ook graag gamen en ervaring hebben met games als
- Birds of Steel
- Ace Combat-serie
- Tom Clancy's H.A.W.X. (2)
- Jane's Advanced Strike Fighters
- Apache: Air Assault
- Damage Inc. Pacific Squadron WW II
- Heroes Over Europe et cetera...

Zijn deze games realistisch? Bijvoorbeeld elk vliegtuig een eigen vlieggedrag?

Zijn de uiterlijke kenmerken (van de vliegtuigen) vergelijkbaar met het echte exemplaar?

Wat kan je allemaal met de vliegtuigen in de games? Bijvoorbeeld flaps, retracts, boordkanonnen. Kan je dit zelf regelen of wordt dit voor je gedaan.

Hoe is de beleving? Is het alsof je met werkelijk aan het vliegen bent, of zit je gewoon achter een schermpje?

Welke game is het meest aan te raden.

Graag zou ik ervaringen horen van mensen die deze games kennen.

Vriendelijke groet,
Jasper

Laatst bewerkt:
je kan reviews ervan kijken op youtube en verder op internet reviews er over lezen, daar staat het vaak wel beschreven en kan je het zelf ook zien, best handig!

of misschien kan je demo's ervan downloaden?

Welk platform? Ook niet onbelangrijk wat realisme betreft, je kan nu éénmaal meer zaken toewijzen aan een Azerty(Querty) klavier dan aan een PS3 gamepad als voorbeeld....

Ace combat is gewoon een leuke shooter, realisme van het vliegen is er gewoon niet. Wat wapens betreft zal het wel iets weg hebben van wat in het echt gebeurt. Sommigen herinneren zich nog wel die wikileaks video met live footage vanuit een heli, komt naar interface aardig in de buurt. Wat realisme betreft echter weet ik het niet (ik schiet enkel met een Glock 17, met Gatlings heb ik geen ervaring so to speak;))

Wil je een heel klein beetje realistisch vliegen vanachter je scherm? schaf dan MS Flight sim X aan (er is ooit een gratis variant beschikbaar geweest maar de naam ontgaat me). Op de club gebruikten we die ook voor modelvliegen, als je overgaat naar Towerview kun je gewoon een 747 besturen via de zender :-) juist ja uiterst realistisch....

De meeste van die games moeten het hebben van realistische graphics, de rest moet je er bij dromen (dat moest je in mijn tijd ook al met games als Pong voor de Atari waar 2 vertikale streepjes de ping pong pallets waren en een vierkant blokje het balletje).....Het komt nog wel maar daar moeten we nog wat op wachten. Het ontbreekt nog aan brute rekenkracht om beeldrealisme met de fysische eigenschappen te combineren.

Stevo

je kan reviews ervan kijken op youtube en verder op internet reviews er over lezen, daar staat het vaak wel beschreven en kan je het zelf ook zien, best handig!

of misschien kan je demo's ervan downloaden?

Heb ik inderdaad gelezen en bekeken. Staan volgens mij geen ervaringen en meningen van modelvliegers bij.;)
Vandaar ook dat ik er hier naar vraag.

Demo's zijn vaak maar 1 missie. Heb bijvoorbeeld demo van Ace Combat Assault Horizon gedownload, maar kan nou niet zeggen dat ik een (vergelijkend) oordeel over kan vellen. Je kan namelijk met een Apache vliegen (1 missie) en met een F-22 Raptop (als ik me niet vergis).

Dus graag meningen en ervaringen van mensen die dit soort games kennen en spelen.

Groet.

Welk platform? Ook niet onbelangrijk wat realisme betreft, je kan nu éénmaal meer zaken toewijzen aan een Azerty(Querty) klavier dan aan een PS3 gamepad als voorbeeld....

PS3. Vanaf mijn armzalige laptopje kan ik nog geen game uit 2005 draaien.

Ace combat is gewoon een leuke shooter, realisme van het vliegen is er gewoon niet. Wat wapens betreft zal het wel iets weg hebben van wat in het echt gebeurt. Sommigen herinneren zich nog wel die wikileaks video met live footage vanuit een heli, komt naar interface aardig in de buurt. Wat realisme betreft echter weet ik het niet (ik schiet enkel met een Glock 17, met Gatlings heb ik geen ervaring so to speak;))

Wil je een heel klein beetje realistisch vliegen vanachter je scherm? schaf dan MS Flight sim X aan (er is ooit een gratis variant beschikbaar geweest maar de naam ontgaat me). Op de club gebruikten we die ook voor modelvliegen, als je overgaat naar Towerview kun je gewoon een 747 besturen via de zender :-) juist ja uiterst realistisch....

Haha vast heel realistisch:D maar dan kom je weer bij een simulator terecht, en dat wil ik eigenlijk vermijden... Ik zou namelijk wel graag wat van de verhaallijn van missies erin vinden. Bijvoorbeeld Pearl Harbor, om maar wat te noemen.

De meeste van die games moeten het hebben van realistische graphics, de rest moet je er bij dromen (dat moest je in mijn tijd ook al met games als Pong voor de Atari waar 2 vertikale streepjes de ping pong pallets waren en een vierkant blokje het balletje).....Het komt nog wel maar daar moeten we nog wat op wachten. Het ontbreekt nog aan brute rekenkracht om beeldrealisme met de fysische eigenschappen te combineren.

Stevo

Dank voor je reactie Stevo. Zo'n uitbegebreid antwoord stel ik op prijs.

Jasper

PS3. Vanaf mijn armzalige laptopje kan ik nog geen game uit 2005 draaien.

Perfect voor MS Flightsim! (met wat minder toeters en bellen aan in het graphics gedeelte van deze sim).

Flight Simulator X

Minimum System Requirements
  • Windows XP SP2 / Windows Vista / Windows 7
  • Processor: 1.0 Ghz
  • RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB
  • Hard Drive: 14GB
  • Video Card: 32MB DirectX 9 compatible
  • Other: DX9 hardware compatibility and audio board with speakers and/or headphones
  • Online/Multiplayer Requirements: 56.6 kbps or better for online play
Stevo

Moest het nog te zwaar zijn voor je lap top zak je gewoon naar de vorige versie van X (FS 98 ).

Nog wat toegevoegd realisme voor online (met echte verkeersleiders, echte traffic wereldwijd, echte afhandelingsprotocols zoals pushbacks, docking en echte radioprocedures echte meteorologische omstandigheden - als het nu stormt in LAX dan stormt het ook punt! en nog 100'den andere echte features.....) zijn hier te vinden :

IVAO - Netherlands Division - International Virtual Aviation Organisation

Het is gewoon het beste wat nu op virual reality gebied mogelijk is met gewone computers.

Stevo

Hey

Ik speel sindskort mee met de Beta van World of Warplanes!
Leuk vliegspel, redelijk realistisch, maar toch arcade...
Maar desalniettemin zeker een aanrader om eens te proberen!

Groeten

Realistisch is het nooit, zelfs op de nieuwste RC simulator kan ik een 3D showtje geven, terwijl ik geen 3D vlieger ben.

Deze games hebben hetzelfde principe, het lijkt echt, het voelt goed, het is leuk. Als je dan eens in real life in zo`n warbird gaat zitten, denk je daar heel anders over;) Maar dat neemt niet weg dat het erg leerzaam is en leuk om te doen.

Back