Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kijk da's mooie info.
Maar een vraagje, regenpijp voor een grote of kleine bui?
Diameter ergens rond de 80-90 mm ?
Frans
Dirk helemaal mee eens, grote kans dat je roeren vast gaan zitten. De talkpoeder methode werd gebruikt voor de afdichting volgens onderstaand plaatje, bij deze methode zitten je roeren niet vast als het taklpoeder verdwijnt.
![]()
Ziet er kek uit maar ik zie niet zo goed hoe je dit idee op een dlg vleugel toepast.
De tape plakken volgens de "omgekeerde tape plak constructie" in het anti-flutter-tape-draadje werkt prima. Zeker als je 1 van de tapejes warm maakt met een föhn voordat je 'm op de andere plakt. Hierdoor onstaat ook een soort voorspanning zoals Alex beschrijft met de doorgezaagde pleebuis.
Wat ik nou zou willen weten is of de beginnende dlg-er zoals ik (nu net een jaartje aan t zwiepen) iets gaat merken van het afdichten van het spleetje bij de aileron. De laatste twee kisten die ik gebouwd heb hebben een spleet van een milimeter of twee. Ga ik met mijn nog immer brakke stuurkunsten hier langer van boven blijven ? Ik denk het niet. Wellicht dat de top 5 vliegers hiermee net het verschil kunnen maken hoor. Maar ik denk niet dat het afplakken van de aileronspleet (maf woord) mij taken laat winnen of verliezen ofzo. Gewoon beter leren sturen lijkt me. ( ik spreek voor mezelf) Maar als ik er naast zit hoor ik t graag !![]()
Mijn laatste kist lanceert vrijwel geruisloos.
Geen idee waar dat aan zou kunnen liggen, iemand een idee?