Heb een kleine 2 jaar terug een mooie multifunktionele canon printer gekocht bij een niet te noemen winkel.
Deze koste 130€.
Nu heb ik hem gekocht om zijn printresolutie + foto afdrukkwaliteit etc etc.
Jammer genoeg plots stuk
maar moet in theorie nog als nieuw zijn ivm minimaal gebruik.
Nu kreeg ik een alternatief aangeboden van 2 printers.
Oke een nieuwe dus als vervanging...
, waarschijnlijk interessanter voor de winkel en een nieuwe is fijner dan een gepareerde voor mij.
Alleen het alternatief was beide een instap budget multi printer van beide een ander merk, van elk een 65/67€.
Leuk maar heb hem voor de foto,s en die printers halen die specs verre niet.
Nu heeft de winkel wel een printer van canon, moderner model.
Maar specs zijn +- gelijk.
Is een 30€ goedkoper dan waarvoor ik de mijne kocht.
Nu heb ik voorgesteld om 20€ bij te betalen en voor deze printer te gaan.
Hoop hiermee dat repareren niet gebeurd en ik heb dan voor 20€ bijleg een nieuwe met +- zelfde specs.
Aan de ene kant heb ik zoiets van waarom bijleggen.
Eigen printer was 130€, nieuwe 100€ als ik dan ook nog 20€ bijbetaal...
Aan de andere kant, als ik niks bijbetaal is de kans groot dan men hem laat maken.
Dan kost het me niks maar heb je wel een 2 jaar oude printer die ook al gerepareerd is geweest.
Waarom geeft een winkel eigenlijk een vervangend exemplaar?
De winkel kan de garantie toch weer neer leggen bij de fabrikant?
Of kunnen hun dat max tot 1 jaar? Of draait een winkel altijd zelf op voor de kosten?
Dacht dat een winkel ook rechten heeft tot de produckten degelijkheid van een fabrikant.
Deze koste 130€.
Nu heb ik hem gekocht om zijn printresolutie + foto afdrukkwaliteit etc etc.
Jammer genoeg plots stuk

Nu kreeg ik een alternatief aangeboden van 2 printers.
Oke een nieuwe dus als vervanging...

Alleen het alternatief was beide een instap budget multi printer van beide een ander merk, van elk een 65/67€.
Leuk maar heb hem voor de foto,s en die printers halen die specs verre niet.
Nu heeft de winkel wel een printer van canon, moderner model.
Maar specs zijn +- gelijk.
Is een 30€ goedkoper dan waarvoor ik de mijne kocht.
Nu heb ik voorgesteld om 20€ bij te betalen en voor deze printer te gaan.
Hoop hiermee dat repareren niet gebeurd en ik heb dan voor 20€ bijleg een nieuwe met +- zelfde specs.
Aan de ene kant heb ik zoiets van waarom bijleggen.
Eigen printer was 130€, nieuwe 100€ als ik dan ook nog 20€ bijbetaal...
Aan de andere kant, als ik niks bijbetaal is de kans groot dan men hem laat maken.
Dan kost het me niks maar heb je wel een 2 jaar oude printer die ook al gerepareerd is geweest.
Waarom geeft een winkel eigenlijk een vervangend exemplaar?
De winkel kan de garantie toch weer neer leggen bij de fabrikant?
Of kunnen hun dat max tot 1 jaar? Of draait een winkel altijd zelf op voor de kosten?
Dacht dat een winkel ook rechten heeft tot de produckten degelijkheid van een fabrikant.
Laatst bewerkt: