Gardena koppelingen verlijmen

Hey allemaal, ik heb helaas last van een lekkende gardena koppeling, het gaat om een mannetje welke aan een haspel zit, deze zit geïntegreerd in de as van de haspel en dus niet los te maken, hierop klik ik een "standaard" gardena vrouwtje, maar helaas gaat deze lekken wanneer we "op druk" de slang op of af rollen, de set staat in de auto en is dus niet prettig als deze lekt, de druk eraf halen doen we door middel van de pomp uit te zetten, maar er zit dan altijd nog wel wat druk op natuurlijk.
nu heb ik inmiddels de messing draaibare variant van gardena en deze lekt dus totaal niet, maar aangezien hier schroefdraad opzit, heb ik hier de standaard gardena opgeschroefd, en moet dus de standaard gardena op het mannetje van de haspel lijmen.

Nu ben ik bij Wildkamp geweest en daar hebben ze me een epoxy stick van Griffon aangeraden, maar ik vraag me af of ik het hiermee voldoende vast kan zetten zodat deze niet meer gaat lekken, of zijn er andere manieren om dit te doen, doormiddel van een soort bruislijm of iets dergelijks??

Groeten Roy.

Ik begrijp nog steeds niet goed welk deel je met welk deel wil verlijmen, maar kijk eens naar MS Polymeer (tec 7) voor ruime passingen, of Loctite threadbond voor krappe passingen.

Die epoxy zal het wss maar tijdelijk oplossen, als het al oplost. Geïntegreerd? Je kunt toch altijd wel losschroeven en de koppeling zelf vervangen?

De koppeling zit in de as gegoten, dus is er op geen enkele manier uit te halen, het komt hierop neer:
een gardena mannetje moet in een vrouwtje gelijmd worden, en mag dus niet meer draaien, moet muurvast zitten zodat deze niet meer kan gaan lekken

ik heb nog zo'n gardena spuit hersteld door in het stuk dat kapot was, wat PU te gieten. Met de druk eraf en als de hechting van de kneedepoxy overal goed is, misschien zelfs wat tussen proppen, zal dat wel dicht zijn zeker?

Back