gas geven

• Topicstarter Topicstarter bartooo
  • Startdatum Startdatum
B

bartooo

Guest
Hallo,
ik heb nu een paar x lekker gereden met de auto. Maar volgas heb ik nog niet aangedurfd. Ik ben hem nog wel telkens armer aan het draaien. Ik weet neit of dat nog wel goed is. Nu heeft hij wat problemen. Want als ik gas geef pakt hij hem neit goed. de ene gaat die wel goed en rijdt die ook en de andere x pruttelt die wat en duurt het wat langer voordat die vooruit komt.Ligt dit dan aan de hoofdsproeier?

Heel raar vindt ik ook dat die soms zelf opeens volgas geeft. Weet iemand waar dat nog aan ligt?
bvd
mvg

Als je niet volgas rijdt, is het haast onmogelijk om een motor goed af te stellen, er zijn hier bovenaan het brandstof deel een stuk of 6 stickies, die allemaal over motoren gaan, lees die eens goed door, print ze uit, en hou ze bij je als je gaat afstellen.

dat doet die bij mij ook als ik er aan zit aan het ijzer maar een firend vn me heeft ook 27 mhz gaat die gas geven klopt draai je sproeier eens 1 slag rijker of half slag en als die dan nog slechter gaat lopen armer zetten beter te rijk dan te arm :D

@ beekman15: positief bedoelt hoor, maar besteed iets meer tijd aan je post ;). van die eerste zin kan ik vrij weinig maken.

@ TS: Ben je nog aan het inrijden? aangezien u zegt dat u niet weet of het goed is om hem armer te zetten ;).

Loop je carb soepel? hij blijft niet hangen of iets dat hij op volgas gaat. zet anders je electronica aan (motor niet) en loop dan bij hem weg (laat iemand kijken bij de auto). Stoort hij dan?

Groeten,

Ruben

Ik ben het helemaal met Anko eens. Ga eerst eens volgas rijden (maar niet heel lang achter elkaar volle toeren). Anders krijg je hem nooit goed. Als je wagenbeheersing nog niet optimaal is: zoek een hele grote open ruimte zonder obstakels. En uiteraard eerst zorgen dat de motor goed ingelopen is.

hij is al wel ingelopen, maar ik had hem heel lang niet meer gebruikt omdat hij toen niet meer zo goed liep. Nu wilde ik hem weer goed gaan instellen en daar ben ikd us nog mee bezig. Maar ik kan geen volgas geven want dan valt die uit, en de carbarateur loopt wel gewoon soepel . Moet ik hem nu dus weer rijker draaien want eerst reed die wel beter toen ik hem nog telkens armer aan het draaien was op de hoofdsproeier.

En volgens mij heb ik een 22mhz of kan dat niet?

hij is al wel ingelopen, maar ik had hem heel lang niet meer gebruikt omdat hij toen niet meer zo goed liep. Nu wilde ik hem weer goed gaan instellen en daar ben ikd us nog mee bezig. Maar ik kan geen volgas geven want dan valt die uit, en de carbarateur loopt wel gewoon soepel . Moet ik hem nu dus weer rijker draaien want eerst reed die wel beter toen ik hem nog telkens armer aan het draaien was op de hoofdsproeier.

En volgens mij heb ik een 22mhz of kan dat niet?

Je zegt het zelf "Eerst deed hij het wel beter", Dan lijkt me dat je hem weer rijker moet zetten.

Heb je ook aan de LSN gedraaid?

Ik heb sinds dat ik hem weer gebruik alleen aan hoofdsproeier gedraaid.
Maar nu moet ik hem dus weer rijker zetten. Maar eerder toen die nog rijker stond kon ik volgens mij ook nog geen volgas geven. Moet ik dan aan andere schroef draaien?

Ik heb het ff geprobeerd deze dingen.
over mijn zender en ontvanger:
Als ik ze gewoon alleen aan heb staan zonder motor aan te hebben: hij stottert dan de hele tijd een beetje. Als ik dus niets doe gaat de ontvanger zelf een beetje bewegen zodat hij iets meer gas geeft en dan weer iets minder. of gaat hij zelfs een beetje zelf sturen....

En over de motor. Ik heb hem nou rijker weer gezet. maar als hij nu start valt die al redelijk snel weer uit...

ik hoor graag mvg

Gebruik je de standaard electronica van Conrad nog...? Ik heb met name met de servo's vrij slechte ervaringen, die staan vaak onbestuurd en onnodig te wapperen. Als dat het geval is zou dit de oorzaak kunnen zijn van het af en toe spontaan volgas geven zijn.

Wat betreft afstellen, lees de stickies nogmaals door. Je moet afstellen op volgas (HSN) en op lage toeren & stationair (LSN) daarnaast moet je ook de stationair schroef goed zetten, maar dit doe je meestal pas als HSN en LSN helemaal goed staan. Stationair afslaan staat ie te rijk, dat is dan meestal de LSN.

Back