Gas-kurves in fc-18? (of andere oplossing?)

• Topicstarter Topicstarter David Wielemaker
  • Startdatum Startdatum
D

David Wielemaker

Guest
Ik heb een trex die ik bestuur met een fc-18, ik had m'n gas gewoon op een apart schuifkanaal gezet en de governer op de regelaar aan zodat er niets gemixt hoeft te worden. Maar de governer blijkt niet de beste oplossing (last van tail-wag en soms zakt het toerental ineens terug).
Nou lees ik overal over gas-kurves en snap inmiddels ongeveer wat dat zijn, ik heb de handleiding van de fc-18 gelezen en uren zit proberen om die 'gas-kurves' in te stellen maar het lukt niet echt;
Als ik m'n gas op kanaal 3 zet (waar het hoort) en beide gas-kurves in idle up (zo heet dat toch als je gas bij negatief pitch weer hoger wordt?) zet wordt het gas gewoon lineair met de pitch meegemixt dus -8 pitch=0 gas. Ik moet dan met een schakelaar kunnnen schakelen naar idle-up maar waar ik m'n (2 standen) schakelaar ook aansluit dit werkt niet.
Wat opvalt;
De gas-kurve functie moet je activeren door in het gas-kurve menu 1x op clr te drukken, een knipperend 'aus' zou dan knipperend 'AKT' moeten worden maar wordt knipperend 'AUS'.
Wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik de gas-kurves werkend??
Ik heb een (2 standen) schakelaar en twee schuifkanalen is dit ok of heb ik nog iets anders nodig?
Hopelijk kan iemand mij helpen....

Welke versie fc18? (v1, 2,3.1, 3.2)
Schakelaars op de juiste ingangen?
Heb je het mode menu (21) goed staan voor je knuppels?

Ohja, het is een fc-18 'v3 plus'
Waar de scakelaar zou moeten staan weet ik niet maar ik heb van alles geprobeerd en het werkt allemaal niet :?
Menu 21 staat gewoon zo (en dan staan m'n knuppels goed)
1 2 3 4 5 6 7 8
1 2 3 4 5 6 7 8

Welke v3? 3.0,3.1,3.2?

Ik reageer hier vanavond/morgen verder op, als ik mijn handleiding bij de hand heb.

Welke knuppel wil je wat sturen?
Met de genoemde getallen:
rol rechts
nick rechts
gas links
staart links

Trouwens, met die govenour was best goede oplossing, als je de govenour instelling niet te hoog hebt staan. 70 a 80%, dan heeft t ding nog20 a 30% speelruimte.
Bovendien kun je zo de motor snel uitdoen bij krash en zo.

Staartwag is meer te scherp of te los ingestelde gyro.

Denk dat met gascurves hetzelfde probleem blijft.

Op de handleiding staat dat het een v3 is, hoe kom ik erachter welke?
De bovengenoemde stickbezetting is inderdaad hoe ik vlieg.
De governer is gewoon de ingebouwde governer in de align regelaar, het enige wat er aan in te stellen is is aan of uit. Of bedoel je 80% van het gas? (zoiets heb ik inderdaad).
Ik heb nu een beetje een slechte cheapy gyro (wel heading hold) en ondanks veel knutselen aan de instellingen wil ie toch vaak zwabberen met z'n staart (vooral als het toerental veranderd). In de handleiding van de regelaar staat dat de governer mode het zwabberen kan veroorzaken, governer en gyro gaan dan 'racen' om elkaar op te heffen. Er komt een gy240 aan eens kijken of het daarmee beter gaat.
Maar wat mij nog het meeste zorgen baart is dat wanneer ik wat agressiever rondvlieg de regelaar (af en toe) ineens het toerental een stuk terug regelt waarop de trex een stuk naar beneden valt. Dit zou ook kunnen liggen aan een niet al de sterke motor, het toerental zakt nogal in bij vol pitch/cyclics, misschien verbeterd dit met een andere motor (dit hoop ik binnenkort te kunnen testen).

Ok daar gaat ie m'n ogen zijn open 8O en m'n zender gaat aan , eerst:
-robbe/Futaba-
FC-18v3 SOFT MIX

dan:
FC-18v3 10,4v
04 T-rex PPM

Gewoon v3 dus dat zal dan wel v3.0 zijn?

Yep

Nu nog eens even een avond op tijd thuis zijn zodat ik de menus en schakelaars kan overtypen..

Back