gas-servo blijft soms hangen

Beste,

De gas servo van mijn navicraft adrenaline blijft af en toe hangen op een bepaalde positie, ik kan de servo dan niet meer bewegen door aan het gas op de zender te draaien.
Naar enkele seconde springt de servo dan wel weer terug op neutraal stand maar toch durf ik er zo niet mee het water op te gaan.

Heb de servo even los geschroef en toen merkte ik dat de servo nogal trilde of klopte van binne zodra hij weer bleef hangen.

Hopelijk heeft een van jullie een oplossing, zit zelf al aan een nieuwe servo te denken.

met vriendelijke groet,

stephan

Klinkt als een kapot tandradartje in je servo.
Deze zijn voor de meest gangbare servo's wel los te koop.
echter als het een vrij goedkoop modelletje is dan kun je waaschijnlijk net zo goed een nieuwe kopen.

Ik zou er idd ook niet meer mee varen. Veel te onvoorspelbaar....

p.s....als je de servo openschroeft dan is een kapot tandwieltje goed te zien.

Klinkt als een kapot tandradartje in je servo.
Deze zijn voor de meest gangbare servo's wel los te koop.
echter als het een vrij goedkoop modelletje is dan kun je waaschijnlijk net zo goed een nieuwe kopen.

Ik zou er idd ook niet meer mee varen. Veel te onvoorspelbaar....

p.s....als je de servo openschroeft dan is een kapot tandwieltje goed te zien.

bedankt,

ik ga de servo vanmiddag wel eve openschroeven.

owja servo maakt ook een vreemd kloppend geluid dat ben ik er vergete bij te vermelden

groeten

Ik heb wel al gelezen dat hij een kloppend geluid maakte hoor ;)
Ook mede daardoor ben ik er haast van overtuigt dat er één of meerdere tandwielen stuk zijn....tandjes eraf zal ik maar zeggen.
Welk merk servo is het ?

Klinkt eigenlijk nog meer naar een vuiltje in de tandwielset. Afgebroken of verbogen tandjes in een tandwiel zie je met het blote oog wel. Vuiltjes moet je met een loep opsporen.

Waarom weet ik niet, maar mini-zandkorreltjes hebben er een voorliefde voor om tussen de tandjes van het 3e of 4e tandwiel te kruipen. Hoe ze binnenkomen is ook een raadsel.

Jah...vooral dat binnenkomen is een kunst.
Of zou Uri Geller in de buurt zijn ?

Heb de servo net even ope geschroeft alles lijkt er goed uit te zien geen beschadegingen aan de tandwielen enz.

Toen heb ik eve alles aangezet en de servo getest. Zodra ik een wat snellere draai beweging geef aan de gashendel op de zender slaat hij weer vast.
Echter zag ik nu dat het onderste tandwiel spastisch aan het trillen was tot deze weer in neutraal stand stond.

Kan het probleem ook in de ontvanger zitten?

mvg

Stephan
stephan

In ieder geval maar vervangen voor een andere, zolang de oorzaak niet boven water komt is het te tricky om ermee te gaan varen. Voor je model en voor omstanders.

Wat het zou kunnen zijn, ik heb geen idee. Lijkt erop dat de servo een tik heeft gehad en de as niet geheel recht meer is of iets in die richting..

groeten Jurriaan

Back