Hallo allemaal,
Ik heb een vario skyfox evolution, met een Os max 61 sf.
Zender FF9 met Fasst TM 8 RF
Ontvanger R608 FS
Nu mijn probleem ?
Soms gaat tijdens hoveren/vliegen de gas servo naar vol gas, en dan heb ik geen controle meer over de gas servo.
Alles werkt goed, behalve de gas servo.
Ik kan doen en laten wat ik wil, maar krijg de heli niet meer uit. {totdat de tank leeg is}.
De eerste x dat mij dit over kwam, heb ik de zender aan en uit gedaan {slik}.
Hielp niet !
Gelukkig lag de kap er af, dus tijdens vol gas en met 300 km/h draaiende rotorbladen ???
Heb ik een punt tang gepakt, en ben ik in het gras onder de 300 km/h draaiende rotorbladen gaan liggen en heb ik de brandstof slang dicht geknepen.
Toen de heli uit geraasd was, heb ik gecontroleerd of de gas servo werkt. En ehh nee !
Bij thuis komst gelijk de robbe 3003 gas servo er af gehaald en weg gedonderd.
Gelijk een nieuwe digitale servo {Hextor} er op gezet.
Vandaag weer gevlogen, en what the .... ???
Weer gaat het gas tijdens hoveren/vliegen na een tijdje vol open. Hoorde het toerental helemaal omhoog gaan, en ik deed niks. Ja vliegen.
Maar nu zat de kap er op, dus kon niks doen. Heb de heli aan de grond gezet, en 12/14 minuten gewacht totdat de tank leeg was. Oh ja, heb me achter de auto verschuilt. Je weet maar nooit.
Wie heeft enig idee wat dit zou kunnen zijn ?
Fail safe ?
Ontvanger stuk ?
Zender stuk ?
Groet
Michel
Ik heb een vario skyfox evolution, met een Os max 61 sf.
Zender FF9 met Fasst TM 8 RF
Ontvanger R608 FS
Nu mijn probleem ?
Soms gaat tijdens hoveren/vliegen de gas servo naar vol gas, en dan heb ik geen controle meer over de gas servo.
Alles werkt goed, behalve de gas servo.
Ik kan doen en laten wat ik wil, maar krijg de heli niet meer uit. {totdat de tank leeg is}.
De eerste x dat mij dit over kwam, heb ik de zender aan en uit gedaan {slik}.
Hielp niet !
Gelukkig lag de kap er af, dus tijdens vol gas en met 300 km/h draaiende rotorbladen ???
Heb ik een punt tang gepakt, en ben ik in het gras onder de 300 km/h draaiende rotorbladen gaan liggen en heb ik de brandstof slang dicht geknepen.
Toen de heli uit geraasd was, heb ik gecontroleerd of de gas servo werkt. En ehh nee !
Bij thuis komst gelijk de robbe 3003 gas servo er af gehaald en weg gedonderd.
Gelijk een nieuwe digitale servo {Hextor} er op gezet.
Vandaag weer gevlogen, en what the .... ???
Weer gaat het gas tijdens hoveren/vliegen na een tijdje vol open. Hoorde het toerental helemaal omhoog gaan, en ik deed niks. Ja vliegen.
Maar nu zat de kap er op, dus kon niks doen. Heb de heli aan de grond gezet, en 12/14 minuten gewacht totdat de tank leeg was. Oh ja, heb me achter de auto verschuilt. Je weet maar nooit.
Wie heeft enig idee wat dit zou kunnen zijn ?
Fail safe ?
Ontvanger stuk ?
Zender stuk ?
Groet
Michel