Gashendel reageert pas na het midden gepasseerd te zijn.

• Topicstarter Topicstarter bobvdbrink
  • Startdatum Startdatum
B

bobvdbrink

Guest
Hallo,

Ik heb net een nieuwe GWS Pico J3 3 kanaals gekocht met een MC12 zender (2de hands). Nu heb ik de trim van de zender al helemaal naar boven, maar de motor reageert pas als de gashendel over de helft is!! Dus ik heb het gevoel dat ik absoluut nog geen vol gas geef.

Hij heeft de volgende specs:
Motor: 280 type + vertraging
Mini ontvanger: Multiplex pico 3/4, 35 MHz, 4 kanalen, 9 gram Electronische snelheidsregelaar: Protech Pro 5, 4 gram, Mini servo's: 2 x Hitec HS-55

Heeft iemand wijze raad voor mij?

Ja, kijk de instellingen van de zender eens na, waarschijnlijk is de uitslag naar een zijde van de stick electronisch begrenst. Zet die naar beide kanten op 100% en waarschijnlijk is het dan opgelost.

Ook je regelaar moet je goed programeren ..... als je dat verkeerd doet schakel je de "rem" in bij halfgas ..... (zie hiervoor de handleiding van de regelaar)

Theo, bedankt voor je antwoord. Ik heb alles (CH2,3 en 4) al op 125% gezet, maar het mag niet baten. CH1 is niet te vinden! Altans, door deze leek niet. En CH1 is naar alle waarschijnlijkheid de gashendel.

Dirk, ben het even aan het lezen. En er staat dat ik aan de kleine potentiometer moet draaien om het aanlopen van de motor af te regelen/stellen. Haha, wat the f... is een potentiometer? En heeft dit enig invloed op de gashendel?

Dirk, je had helemaal gelijk. Bedankt voor jullie hulp.

Back