Gasregeling aansturen

Met viertaktmotoren heb je nog wel eens het probleem dat de gasklep niet goed aan te sturen is. Vaak wordt de gasklep aangestuurd door een standaardservo met een stuk staaldraad enz. Bij viertakten die de carburateur van achter hebben wil de firewall nog wel eens zo dicht tegen de caburateur aan zitten dat de gasklep daardoor zwaar loopt. Zou je ipv een standaardservo ook een micro servo kunnen gebruiken die heel dicht bij de gasklep aanstuurt. Of is een microservo te fragiel ivm de trillingen die een viertakt produceert?

Laatst bewerkt:
Ik heb het in het verleden al toegepast op een Vicomte van Svenson met 4-takt. Kwaliteits micro/mini servo moet de job zonder meer aankunnen.

Smoorklep is wel een beetje een ongelukkig woord in je Topictitel. Een smoorklep ken ik nog uit de lessen hydraulica en pneumatica in de vakschool ;-)

Stevo

Laatst bewerkt:
Ik heb het in het verleden al toegepast op een Vicomte van Svenson met 4-takt. Kwaliteits micro/mini servo moet de job zonder meer aankunnen.

Smoorklep is wel een beetje een ongelukkig woord in je Topictitel. Een smoorklep ken ik nog uit de lessen hydraulica en pneumatica in de vakschool ;-)

Stevo
Dat ding heet toch choke :rolleyes:
mvg
Frederik:D :D

Toch maar even opgesnort en wat blijkt :

smoorklep
1) Deel kachel 2) Deel van een atoommachine 3) Deel van een stoommachine 4) Gasklep 5) Onderdeel van een kachel 6) Regelklep

Het is dus een ander woord voor gasklep maar dan in context van een stoommachine/kachel....

Smoorklep bij Diesels :

De smoorklep is een klep in het inlaatkanaal welke gesloten wordt als de motor wordt uitgezet. Hierdoor valt de motor rustig stil zonder na te schokken. Niet alle TDI's hebben een smoorklep, deze zijn pas gekomen op de tweede generatie VP-motoren vanaf ca 1998.

Ik denk dat TS het gewoon over "de gas" heeft:D

Stevo

Stevo

Ik heb het aangepast, gelukkig begreep iedereen wel wat ik bedoelde, ik ga nu voor een microservo voor mijn gas dus.

Bedankt voor alle goede raad!

Daar zijn van die mooie setjes voor speciaal voor viertact motoren wij gebruiken die voor onze vliegtuigen.
zoek maar eens naar Dubro 4-Stroke Throttle Linkage

groetjes Johan

Heb ik ook al eerder gedaan zoals dit,

Saito_mount_202.jpg

Op de plek van de link kan ik dus ook een kleine servo kwijt. Lijkt mij lekker direkt.

kleine servo is niet echt aan te raden, zeker niet bij de motor in de buurt, de tandwielen willen graag kapot gaan..vanwege de trilling

Back