gasturbine school stage

• Topicstarter Topicstarter nightangel_87
  • Startdatum Startdatum
N

nightangel_87

Guest
hallo mense

ik ben op school bezig met een stage project waarin ik een model vliegtuig moet maken en een werkende gasturbine. ik heb een radiale compressor van een turbo (de grootte van een vrachtwagen) maar we moeten nu een axiale turbine maken. het probleem is dat we niet weten wat de airflow is van de compressor dus weten we ook niet wat voor turbine we moeten maken (afmetingen enz.) heeft iemand tips over het maken van een gasturbine? of tips over het berekenen van de airflow van radiale compressors?

alvast bedankt

stevie

Niet iets wat je "zo-maar-even" bouwt zonder gedegen (materiaal) kennis .... laat staan om er me te vliegen ....

Ook de veiligheids voorzieningen en
besturings electronica kost minimaal veel denkwerk

Maar er zijn enkele zelfbouwers, dus het kan .....

Kijk een op de site's van b.v. AMT en Jet Cat , dan weet je waar je aan begint

Ook hiervoor geld kijk eens op de site van de VTH die ik je al gegeven heb. Zoek dan naar het boekje modelturbinen in eigenbau. bestelnummer 312 0031 kostprijs 19 euro. Daarnaast is er ook nog het boekje modellstrahltriebwerke bestelnummer 310 2071 kostprijs 14,30 euro. Wellicht hebben ze nog meer interesante boekjes voor jou met dit thema.

Het moet niet veel gekker worden met dat project-onderwijs. Weten die docenten wel wat ze vragen van de leerlingen? Of gebeurt e.e.a. onder het motto "de weg is belangrijk, niet het doel"?

Back