Gastvliegen?

Hallo,

Is het misschien mogelijk om as zaterdag mits het weer het toe laat te gastvliegen met een benzine kist?
Bij mijn eigen club mag nu enkel nog met electro gevlogen worden ivm met de winter..
Uiteraard beschik ik over een wa verzekering die modelvliegen dekt.
Ik ben geen lid van de knvvl.

Ik kom zelf uit de omgeving Arnhem/Nijmegen en vind het geen probleem om wat verder te rijden.

Het liefst een veld dat geen bomen etc in de aanvliegroute heeft staan..

Groet,
Dennis

Bedankt voor de antwoorden.

Ik vlieg bij mbc het gelders eiland in lobith.
De gemeente wil het niet hebben ivm geluidsoverlast.
Wij zitten aan een recreatie plas waar in de zomer veel met powerboten word gevaren en die mogen geloof ik in de winter ook niet varen ivm geluid.

Ik zal eens even gaan informeren.

Wat zijn de regels van cumulus dan? misschien zelfs overwegen om daar ook lid te worden :D

Groet,
Dennis

Mag er het hele jaar met brandatof worden gevlogen? En zo ja iedere dag?
Wat zijn de geluidsnormen daar?
Jij zit daar toch rin?

In elten kun je eventueel ook terecht.,maar aangezien je geen bomen wenst in je nabije omgeving twijfel ik of je daar wel kunt landen.bij een oostelijke windrichting heb je daar een valse luwte over het veld waar je rekening mee hebt te houden.

Ga er eens langs.het zijn vriendelijke mensen.

Mag er het hele jaar met brandatof worden gevlogen? En zo ja iedere dag?
Wat zijn de geluidsnormen daar?
Jij zit daar toch rin?
Sinds vijf jaar niet meer lid van (een) club. Het laatste dat ik weet is niet meer dan vijf brandstoftoestellen in de lucht. In de praktijk bleek niemand daardoor een minuut minder te kunnen vliegen :) Maximaal 80dB(A) op 7 meter. Elke dag vliegen, van 10u00 tot 21u00, na 19u00 niet meer dan drie brandstoftoestellen.

Back