ik had laatst dus ook zo'n geintje.
motor bleef maar een beetje prutsen als ik een haartje vermogen ging vragen. en met een haartje bedoel ik ook een haartje, gewoon een beetje vlot rondvliegen..
vond ie niet leuk, zakte in toeren, had lange tijd nodig om weer op te komen.
tussendoor geleerd waar ik op moet letten (was de vonkenheli, laat zich toch best even stevig anders afstellen), sindsdien alles ok.
tot die ene vlucht. op 5 meter hoog van alles naar 0, opeens motor uit. geen aanleiding, gewoon opeens stil.
bleek naderhand dat de drijfstang was gebroken. Ongetwijfelt een resultaat van de langdurige half vastlopers in de periode dat ik nog niet wist hoe hij afgesteld moest worden.
schijnt ook een puntje te zijn bij deze motoren.. bij wat vastloopverschijnselen kunnen de drijfstangen zichzelf een duw geven, die zich later openbaart.
Ff voorbeeldje wat niet op jouw verhaal slaat.
wel een dingetje dat je kan zien dat het ook bij anderen wel eens in de kleine dingen misgaat
Zo heb ik ook wel eens een hap gras in de carb gehad. en ik vond het zo vreemd dat hij steeds armer ging lopen.. tot hij niet rijker meer ging, en toch arm draaien..
1 spriet uit de carb gevogeld, die blokte alles..
gescheurde aanvoerslang. valse lucht= ook arm.
governor niet gecheckt na opnieuw aanzetten in de zender. bleek hij in idle up aan te staan. das goed. maar in normal en hold stond ie ook aan. das niet goed.
dan duren 12 minuten best lang.
1 keer geen after run. lagers verroest. originele lagers zijn bagger in die os dingen..
2e set gaat al een stevige tijd mee..
Verklaarde wel meteen waarom het motortje de laatste dag zo vervelend liep.
Misschien is het even een dubbel dingetje.
pakking lek, slangetje gescheurt, rubber in de tank wat net ff een beetje lucht doorlaat.
Of je mengselschroef niet meeverdraait...
zeker bij 2 naald carbs kan dat voor het middengebied verdomt veel schelen..