Gat van propellor vergroten..

Beste

Ik weet dat er speciale tools zijn om het gat van je propellor te vergroten, echter hoe doen jullie dit allemaal?
De as van mijn saito is veel groter dan het vooraf uitgesneden gat in de propellor. Hoe vergoot ik dit het best? Met een boormachine of..?
Heb maar 1 kans (1 prop) dus speel ik even op zeker :).
Mvg

De truc is dat het gat in het midden moet blijven. Een gewone boor is lastig want die 'hapt' gewoon te goed. Er worden speciale ruimers te koop aangeboden zoals deze;

imagemagic.php

Een rattestaart, een vierkante vijl werkt ook goed. wel voorzichtig zijn het gat is namelijk snel te groot.

De truc is dat het gat in het midden moet blijven. Een gewone boor is lastig want die 'hapt' gewoon te goed. Er worden speciale ruimers te koop aangeboden zoals deze;

imagemagic.php

Een rattestaart, een vierkante vijl werkt ook goed. wel voorzichtig zijn het gat is namelijk snel te groot.

Inderdaad deze ben ik al tegengekomen maar voor die 1 a twee keer dat ik het nodig ga hebben vind ik het momenteel zonde van het geld.. heb allerlei soorten veilen dus ga dat inderdaad eens proberen, want die 'reamer" lijkt toch op een gewone vierkante vijl ..

Zo een ruimer is toch wel handig, heb er ook een. Altijd goed. Vroeger pakte ik de handboormachine, geen goed plan ...

En je zult hem toch vaker nodig hebben, props sneuvelen soms gewoon (maar ik heb voornamelijk buiklanders dus dan is de kans ook groter).

Alleen vind ik die ruimer niet echt scherp, vaak een kwartier aan t draaien tot ongenoegen van mijn vingers :p

Zo een ruimer is toch wel handig, heb er ook een. Altijd goed. Vroeger pakte ik de handboormachine, geen goed plan ...

En je zult hem toch vaker nodig hebben, props sneuvelen soms gewoon (maar ik heb voornamelijk buiklanders dus dan is de kans ook groter).

Alleen vind ik die ruimer niet echt scherp, vaak een kwartier aan t draaien tot ongenoegen van mijn vingers :p

ga het eens proberen met een vierkante vijl. Zo een ruimer is niet te vinden in de zelfbouwwinkel veronderstel ik ? ;)

heb er net een besteld..wat zonde van het geld mar ach het zal de prestaties van de prop enkel ten goede komen he :)

Laatst bewerkt:
Back