Gaten vullen

Hallo,

(Misschien in het verkeerde gedeelte van het forum)

Mijn cabine is nu verf vrij omdat ik deze opnieuw wil spuiten maar de gaten voor de oude Tamiya licht unit zitten er nog in. hoe kan ik deze het best vullen? Ik heb vaak dat bij het gaatje een soort bobbel ontstaat terwijl ik de plamuur gewoon glad strijk. Hoe moet je de plamuur over de gaten aanbrengen?

mvg,

Tobi

Ik doe een tapeje aan de binnenkant van het gat en laat er een druppeltje dunne epoxy in lopen. Als dat uitgehard is is het een licht deukje geworden wat ik af plamuur. Tot slot voor de vorm schuren en klaar. Als het sterk moet zijn vul ik de epoxy met glas- of carbon vezeltjes.
Jakko

beter plak je een strip kunstof aan de binnen zijde van de cabine.
de gaten kan je dan met kunstof van dezelfde dikte als het kunstof van de cabine opvullen. (stukjes op maat maken)
je hoeft dan minder met plamuur te vullen!

Je kunt,zoals aangegeven een stukje plastic achter het gaatje plakken.Daarna met de plamuur eerst naar links toe opzetten,en dan naar rechts toe afstrijken.(mag ook andersom,eerst rechts dan links).Op deze manier druk je de lucht uit het gaatje en zo wordt het hele gat gevuld.
Als het goed is ontstaat er een bobbel.Lekker laten zitten en wachten tot het droog is.Daarna schuren zodat de bobbel verdwijnt en het gaatje is helemaal dicht.

Voor langwerpige gaten:opvullen en in de lengterichting van het gat afstrijken.Ook nu moet er een bobbel ontstaan in de vorm van het langwerpige gat.Schuren en ook dit moet dicht wezen.

Je plamuurmes op ongeveer 45 graden houden.Dan onstaat er een redelijk vulling.

Succes.
gr Marcel.

Back