GAUI 330X Beginnersvragen

• Topicstarter Topicstarter Onedutch
  • Startdatum Startdatum
O

Onedutch

Guest
Hoi Allen

Inmiddels ben ik al heel wat forums verder, deze bij modelbouwforum is in het nederlands volgens mij de grooste voor Multicopters. Engelstalig ook een paar gevonden en helaas spreek ik zelf slecht tot geen Duits.

Bij Flying Hobby heb ik een RTF kit besteld met een Futaba 6 channel zender van een GAUI 330X. De volgende onderdelen heb ik erbij besteld:
- 4 extra gekleurde propellers
- Beginner Schuim Bescherm Pak (Zeer aan te bevelen als je beginner bent!)
- Terminator II frame met 2 servo's

Waar ik spijt van heb om mee te bestellen is (tip dus voor overige kopers):
- Adapter en Spinner set, zit tussen de motor en de Propeller
- Iets van een LIPO bewaak mini bordje (Digital LiPo Voltage Reader) , deze heb ik nu bij een Modelbouw winkel gehaald. Dit is handig omdat je overal leest dat de LIPO niet leeg mag geraken. deze op de LIPO geplakt en tijdens vlucht aangesloten aan de Balanser, gaat piepen zodra de LIPO leeg raakt.
- Lipo bescherm zak/tas , waarin je hem kan opladen als je niet thuis bent
- Zender met meer kanalen

Vragen die ik nog open heb staan:
1. In diverse threads en ook in de handleiding wordt er over GAIN gesproken, GAIN at 45% for beginners. Betekent dit zoiets als de stick snelheid langzamer maken, dus als ik de throttle voluit omhoog doe , geef ik eigenlijk slechts 45% gas i.p.v. 100% ??
2. Wat voor lijm moet ik gebruiken om de Terminator frame in elkaar te zetten?
3. Hoe kan ik server Tilt voor de camera bedienen met mijn zender? Ik zou denk ik 1 channel over moeten hebben, channel 6, echter heb ik geen pookje meer over, alleen een Flaps Knop op de zender. Houdt dit in dat ik slechts 2 standen kan doorgeven aan de Servo waar ooit de camera in komt?
4. Kan ik iets met de 'overige' aansluitingen op de GUI 344, kan ik hier b.v. pan and tilt servo's van de camera stand aansluiten zodat tijdens vlucht deze altijd horizontaal is?
5. Advies hoe ik pan and tilt van de camera kan oplossen, andere zender met extra pookje ?

Oh Ja, Als ik op de Futaba (zender) tijdens vlucht de GEAR switch omgooi dan duikelt de GAUI naar beneden. Het enigste wat mij opvalt bij het omzetten van de GEAR switch is de dat de LED van Hoover naar Cruise spring.

Ben erg enthousiast, erg mooi hobby, hoop dat het qua geld binnen de perken blijft.

Greetz Tukker Tom

Cruize mode is dat hij zich gedraagd as een heli. Dus als je iets schuin stuurt, en dan neutraal de stick zet, blijft hij gaan.... Pas als je hem TEGENSTUURT, houd hij pas op.

Bij Hover mode is het zo stick neutraal, heli in hover. knuppel naar rechts, heli naar rechts, netzolang todat je de knuppel weer neutraal houd, , pas dan stopt de quad ook.

Volgens mij kon er een externe gps module op naar ik begreep, heb hem echter nooit te koop gezien. Twijfelde ook om een te kopen, echter na vele lezen, bleek de kk multicopter behoorlijk stabieler te zijn, dus ebn ik daarvoor gegaan. Nu blijkt dat een op wii spul gebasseed systeem, nog stabelier kan zijn dan een kkquad. dus er zit behoorlijk veel ontwikkeling in...

Indrukwekkende posting geschiedenis Emil

Goedenavond Emil,

Hoe een doorgewinterde MultiKopter vlieger een beginner zo kan helpen! Ben zoals velen erg onder de indruk van jou bouwcapaciteiten. Ben meteen opzoek gegaan naar je verkoop advertentie voor de mini kopter, kon echter de advertentie nier meer vinden.

Graag zou ik weten waar ik meer kan lezen over die multicopter gebaseerd op de Wii. <<GOOGLE>>
gevonden denk ik http://www.multiwii.com/

Verder ben ik benieuwd of het mogelijk is de Gaui 330x te repareren, ik heb bij 1 zijkant van 1 van de armen een scheur. Het lijkt een soort van Carbon en volgens mij zou je met de juiste hars/secodnelijm/epoxy dit weer moeten kunnen fixxen ? Of is een nieuwe armset beter aan te schaffen ?

Moet overigens zeggen dat ik de blauwe Gaui protection verwijderd had, had ik dit niet gedaan dan was er niets aan de hand geweest.

Beginnerstip, kopen die Gaui begeinners schuim set.

Groetjes Tom

Laatst bewerkt door een moderator:
Tom, Bedankt voor de complimenten!

Carbon, moet je idd met epoxy kunnen lijmen,wel even opschuren van te voren...
Secondenlijm moet ook kunnen , maar epoxy is duurzamer heb ik me laten vertellen..
Maar daar kan je beter even zoeken in het constructie, en verlijmingsgedeelte van dit forum, ik heb geen enkel ervaringen met carbon lijmen.

Mocht reparatie niet lukken, losse onderdelen zijn gewoon te bestellen!!!

Mijn draadjes van de multicopters, gevonden door,
"toon alle berichten gestart door gebruiker":

bouwverslag-mini-quad-21cm____-25-03-2011-veel-veranderd-gebouwd-en-maiden-flight-onboard-filmpje-tevens-te-koop

project-kk-quad-copter-63cm-03-02-2011-nieuwe-uitdaging-op-komst

Ook ik heb nu weer een quad in de bouw,(onderdelen druppelen langzaam binnen) hiervan later meer door bouwverslag, en wil ook zeker dat arduino gebeuren proberen, deze komt op dezefde quad, als mooi vergelijk...

Suc6 met de reparatie!

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaui 330 reparatie

Hallo,
Waar kan ik mijn Gaui 330 xs laten repareren, liefst omgeving Eindhoven, straal 50 KM?

MVG,

Paul

Back