GAUI 550 HURRICANE

• Topicstarter Topicstarter tduc
  • Startdatum Startdatum
T

tduc

Guest
Hallo,

........heeft er al iemand ervaringen (bouwen-vliegen) met die nieuwe GAUI 550 Hurricane.
Deze heli heb ik sind kort als favoriet want hij is spotgoedkoop, supergoed en vooral super in lipo gebruik, hij is ontworpen voor 2 trex lipo packs in serie. Je kan dus je Trex lipo packs gewoon in beide heli's gebruiken. :D

Ik dacht even aan die Trex 600 electro, doch ben niet bereid een dikke 300euro neer te tellen voor 1 lipo pakket en 5 minuten vlucht en dan nog eens een dikke 1000euro voor kit en uitrusting.
Ik merk het bij ons in de club. De meesten staan gans de dag met handen in hun broekzak rond te draaien. :cry:

Ze hebben geïnvesteerd in zo'n align 600 set up en hebben dan maar één batterij. Ik vlieg graag en vooral veel, dus ik heb minstens 5 van die 600 packs nodig en dat is ondenkbaar voor me. Als ik dan bereken dat (volgens horen zeggen van anderen) na zo'n 100 tot 150 ladingen zo'n lipo pakket wel het beste heeft gehad in het beste geval dan nog en ik er per vliegseizoen snel 350 vluchten doordraai dan heb ik het wel helemaal bekeken.

Dan koop ik liever wat gallons nitro fuel en vlieg 10-12minuten vluchten en power tot de laatste druppel.

tduc

Paar dagen geleden stond ik op het punt deze heli te kopen, toch van afgezien omdat hij nogal veel upgrades nodig heeft om écht goed te vliegen. De motor/ESC combo is aardig zwak en de staartaansturing loopt vast bij een headspeed boven de 2000. De tandwielen (maingears vooral) zijn van niet al te beste kwaliteit en strippen bij veel vermogen, er zijn betere te krijgen trouwens. Ook zijn de vliegtijden bij 6s1p 2100mah nogal laag, de stroom is CA 2x zo hoog dan bij de t-rex 450 maar de capiciteit is hetzelfde, je kan dus beter met grotere lipo's vliegen (=weer duur).

Daarom ben ik voor de HDX500 gegaan, een Lepton EX kloon. Weegt net wat minder dan de hurricane, heeft een iets kleinere rotordia (1meter namelijk) en vliegt langer op dezelfde accu. Ook heeft deze géén upgrades nodig en is helemaal alu (de SE versie dan)..

Zo zie ik het in iedergeval :wink:

Hi aviador,

.........tja, ik wil het best geloven dat die Hurricane misschien toch niet meteen top is. Zag ondertussen bij Flying hobby dat er al een 10 tal versies Huricanes zijn van plastic tot full alu en carbon heli's, en die kosten al aardig wat euro's.
De basic kits zakken alsmaar in kostprijs en zag zelfs een dealer die bij de aankoop de helft van de verzendingskosten terug betaald.
Allemaal toch wel vreemd.

Ik heb me terzake nog niet op wereldwijde forums gewaagd. Ik heb die Hurricane thans na je bericht eens echt nader bekeken op internet foto's en vind er veel kenmerken terug van hun destijdse ZOOM 400, en dat was de grootste rotzooi die ik ooit heb gekocht.

Die HDX500 van je, op welke site vind ik er wat van terug?? Wat vind je van die nieuwe SJM 500??. Ik heb onlangs zo'n SJM 400 gekocht en dat is gewoon een suuuuuuuuuuper ding en dat voor zo'n lage aankoopprijs. Hun site RC TEK com.

groeten,
tduc

aviador zei:
Paar dagen geleden stond ik op het punt deze heli te kopen, toch van afgezien omdat hij nogal veel upgrades nodig heeft om écht goed te vliegen. De motor/ESC combo is aardig zwak en de staartaansturing loopt vast bij een headspeed boven de 2000. De tandwielen (maingears vooral) zijn van niet al te beste kwaliteit en strippen bij veel vermogen, er zijn betere te krijgen trouwens. Ook zijn de vliegtijden bij 6s1p 2100mah nogal laag, de stroom is CA 2x zo hoog dan bij de t-rex 450 maar de capiciteit is hetzelfde, je kan dus beter met grotere lipo's vliegen (=weer duur).

Daarom ben ik voor de HDX500 gegaan, een Lepton EX kloon. Weegt net wat minder dan de hurricane, heeft een iets kleinere rotordia (1meter namelijk) en vliegt langer op dezelfde accu. Ook heeft deze géén upgrades nodig en is helemaal alu (de SE versie dan)..

Zo zie ik het in iedergeval :wink:

Bedankt voor je antwoord. Stuur me de site van die HDX eens door.
tduc

De HDX500 heb je in de SA uitvoering en de SE, de SE is volledig aluminium en ik heb dan ook die besteld.
http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=29&products_id=3166
De heli wordt ook als 3Dx500 verkocht, nadeel is dat deze een andere 'stijl' rotorkop heeft en minder direct stuurt, daarom zou ik de HDX500 nemen.

De hurricane is zeker beter in kwaliteit dan de zoom400, maar toch heeft hij een aantal upgrades nodig dus om goed te vliegen.

De SJM500 weet ik niet zoveel van, zal kwa kwaliteit niet slecht zijn maargoed, ik vind em gewoon lelijk :wink: :lol:

Met de HDX500 koop je gewoon een goede heli, electronica erop en je kan vliegen. Stabiel voor een rondvliegen en goed geschikt voor 3D :)

Ik heb net een Hurricane,
helemaal gebouwd, inclusief de upgrades, en net een vlucht of 10 achter de rug,
ben het helemaal met aviador eens dat het ding upgrades nodig heeft om richting een Top heli te gaan..

waar ik het niet mee eens ben is dat de upgrades het ding duur maken,
want zoveel heeft hij er nou ook weer niet nodig,
En als je een Top heli wilt, dan moet je er 1 kopen, en niet naar een budget heli kijken om die vervolgens te upgraden.

wil je het één en ander lezen over de bouw inclusief de upgrades,
dan moet je eens DIT DRAADJE lezen, ik heb er veel over geschreven.

Hoi,

Meer dan bedankt voor je antwoord, bovendien een prachtig bouw verhaal, zonder meer.

Wat waren de verzendkosten en aan welke waarde heeft hij de kit verzonden??

...als ik dit alles lees zijn er toch nog wat probleempjes op te lossen, thans zou vgl Ready heli de Hurricanes uitgerust zijn met een nieuw 8mm tandwiel en aangepast vrijlooplager in de laatste kits, misschien lost dit het probleem van de snel versleten tandwielen op??

Hoe voelen de lipo's aan (warmte) na jullie vluchten, Ik kan het bijna niet geloven dat het ding slechts op 2 3cell paketten van 2000/2200ma vliegt. Is er soft acro mogelijk met deze setup, looping, roll, inverted?? Ik dacht dat de lipo's serieus zouden belast worden en er snel doorgeblazen worden.

Is die Hurricane al lang op de markt gelet ik zie: Hurricane V2 was er een V1?

tduc

aviador zei:
De HDX500 heb je in de SA uitvoering en de SE, de SE is volledig aluminium en ik heb dan ook die besteld.
http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=29&products_id=3166
De heli wordt ook als 3Dx500 verkocht, nadeel is dat deze een andere 'stijl' rotorkop heeft en minder direct stuurt, daarom zou ik de HDX500 nemen.

De hurricane is zeker beter in kwaliteit dan de zoom400, maar toch heeft hij een aantal upgrades nodig dus om goed te vliegen.

De SJM500 weet ik niet zoveel van, zal kwa kwaliteit niet slecht zijn maargoed, ik vind em gewoon lelijk :wink: :lol:

Met de HDX500 koop je gewoon een goede heli, electronica erop en je kan vliegen. Stabiel voor een rondvliegen en goed geschikt voor 3D :)

Hi Aviador,

........inderdaad, die SJM 500 is niet de mooiste maar kijk eens op het RC tek SJM forum naar hun nieuwste RCT500, wat een knap ding en super kanon, dit zie ik wel echt zitten.
tduc

tduc zei:
Hoi,

Meer dan bedankt voor je antwoord, bovendien een prachtig bouw verhaal, zonder meer.

Wat waren de verzendkosten en aan welke waarde heeft hij de kit verzonden??

...als ik dit alles lees zijn er toch nog wat probleempjes op te lossen, thans zou vgl Ready heli de Hurricanes uitgerust zijn met een nieuw 8mm tandwiel en aangepast vrijlooplager in de laatste kits, misschien lost dit het probleem van de snel versleten tandwielen op??

Hoe voelen de lipo's aan (warmte) na jullie vluchten, Ik kan het bijna niet geloven dat het ding slechts op 2 3cell paketten van 2000/2200ma vliegt. Is er soft acro mogelijk met deze setup, looping, roll, inverted?? Ik dacht dat de lipo's serieus zouden belast worden en er snel doorgeblazen worden.

Is die Hurricane al lang op de markt gelet ik zie: Hurricane V2 was er een V1?

tduc

Dank je wel...

de verzendkosten heb ik over onderhandeld,
alles wat ik daar besteld had, zou ik 480 moeten betalen, ik heb gezegd 450 dollar inclusief verzending,
Fung ging daar direct mee accoord...

De waarde die hij op de doos had gezet was 48 USD...

Die tandwielen zullen ongetwijfeld beter zijn dan de eerste series alleen wilde ik het niet proberen
en heb bij readyheli gelijk de RevCo gears besteld...

De A-Plus LiPos die bij mij in de combo zaten, zijn tijdens een hoover met een paar stevige pitchouts
slechts 43 graden, de motor zat vanmiddag aan de 64 graden

Soft Acro is zeker mogelijk mijns inziens, zelfs met de standaard motor,
ik ga daar binnenkort achter komen want zodra ik weer een beetje stickgevoel heb na
5 maanden niet met helies gevlogen te hebben ga ik gewoon weer verder waar ik gebleven was
met men Walkera #36... Loopings, flipjes en stallturns... de updates daarvan post ik in mijn bouwdraadje...

Wat jij probleempjes noemt vind ik niet echt, er is volgens mij geen heli die standaard het beste vliegt,
je maakt altijd wel wat aanpassingen, Bij de hurricane zijn deze gewoon mooi besproken in de filmpjes van Bob Finless,
en wat de kosten betreft van de "verplichte" upgrades valt dat reuze mee...

De hurri is volgens mijn pas vanaf Januari op de markt, maar kan me vergissen

De SE versie is inderdaad wat zwaarder dan de SA, maar alsnog is de kracht/gewicht ratio erg goed. Een T-rex 450SE is ook veel zwaarder dan de plastic versie maar de SE crasht goedkoper en vliegt strakker.

Maargoed ik heb hem nog niet binnen. Ik zal wel een verslagje maken als ik hem heb :)

Ik heb een bijna volledige standaard Hurricane 550, toen ik hem kocht was er eigenlijk ook nog maar een kit beschikbaar. Wel heb ik alle armen naar de swash vervangen door de Alu versie en de motor mount upgrade ook. En dan ten slotte ook nog de wat langere links toegepast.

Ik vind het een geweldige heli, met name omdat hij eigenlijk standaard uit de doos al erg goed vliegt. De alu armen en de langere links zijn eigenlijk wel echt nodig maar dat kost je maar weinig extra.
Gewoon de Trex450 paketten gebruiken, ook erg plezierig. Ik vind dat het, voor de prijs, een geweldige heli is waaraan je veel plezier kunt beleven. En als je ooit eens vind dat je beter wordt kun je middels een motor/accu upgrade er nog veeeel meer uit halen.

Een HDX500 is trouwens een tikje kleiner dan een Hurricane550 (standaard 425 tov 500mm bladen dacht ik). De HDX wordt (wederom, dacht ik) voornamelijk op 4/5S gevlogen terwijl de Hurricane meestal op 6S vliegt (allemaal weer helemaal afhankelijk van de gekozen motor natuurlijk...). Ook passen in de Hurricane de standaard formaat servo's, terwijl de HDX de midi servo's gebruikt.

De HDX500 is inderdaad wat kleiner, de Hurricane is .30 size en de HDX 500 size.
Hij vliegt meestal op 4s maar met een grotere capiciteit dan bij de hurricane,
3700mah tov 2200mah, aantal watt is gelijk ongeveer. Beide heli's kunnen grotere accu's aan trouwens.

De SA HDX500 kan trouwens fullsize servo's aan, en op de staart kan altijd een grote servo worden geplaatst.

Beide heli's zijn ongeveer even duur, lipo's kosten hetzelfde, de HDX is wat kleiner en de Hurricane is minder in 3D standaard. Het is gewoon precies waar je voorkeur ligt denk ik.. :)

Back