gaui chinook

Is er iemand die ervaring heeft met de gaui chinook. Hij lijkt mij beter dan de walkera of die van e-sky want die hebben een flybar. Maar is het ook zo?

Tudeluu nukubu

Excuses

Hoi ik ben nukubu/dennis 30 jr uit zwolle.
Mijn grote hobby is powerkite buggyen [karretje en vlieger].
Maar omdat het niet altijd waait ben ik een klein beetje in het rc gebeuren gestapt en ben begonnen met een rc paraglider {zelfbouw}
Ik ben er achter gekomen dat het niet zo makkelijk is om het matras zwevend te krijgen en goed sturend en niet te crashen.
Ik heb de paraglider ff aan de kant gelegt en gaan kijken wat er nog meer te vliegen is.
Van een kennis heb ik de sim ff geleend en ben er achter gekomen dat de chinook mij wel wat lijkt, de rest van de heli's is mij nog iets te rap en raak ze kwijt in de verte terwijl de chinook netjes terug komt.
Na wat speurwerk ben ik de walkera #38, twister skylift, de gaui chinook, de hirobo, twinn rexx en wat inimini chinooks tegen gekomen.
De walkera en twister lijkt mij niet echt wat omdat ik ook met lichte wind wil kunnen vliegen, hirobo iets te gek kwa geld voor een eerste en twinn rexx te pittig om zonder ervaring te monteren.
Dus blijft de gaui over maar hoe is ie en hoe vliegt ie ?

Tudeluu nukubu

Doe mij een Nukubu...
3,50 € meneer..
Uhhh, ze zei meneer tegen me :mrgreen:

Ff serieus :),

Er loopt nog een ander draadje waar ook het een en ander wordt uitgelegd.
En nog vele anderen ook trouwens in dit gedeelte van het forum.
Het zijn allemaal leuke heli's die je opnoemd.
Maar zeker niet de makkelijkste om het mee te leren.
Het is verdomd moeilijk, de SIM x10 zeg maar.
Alles kan, maar maak een goede keuze als je het echt serieus wil leren.

Grt,
Eric

@eric w: ik dacht juist dat de chinooks juist makkelijker zijn tenminste op de sim wel doordat er geen verticale rotor is, de normale heli's ben ik zo kwijt behalve als ze wat logger zijn zoals UH1en Uh601. bo105. ah64 en de dragonfly.
De raptors vlieg ik er 15 van stuk in 8min [gelukkig nie int eggie]
Heb de draadje doorgeligt maar nie echt wat gevonden.
Ik wacht ff af of er iemand iets weet van de gaui, anders kopen en zelf de bevindingen op forum zetten.

Tudeluu nukubu
.

Laatst bewerkt:
Ook hier een reactie van iemand die geen ervaring heeft met de gaui Chinook.
Wel ervaring met de Esky Belt-CP, HK450, E-Flite mSR en natuurlijk de Twinn-Rexx.
Ik kan je zeker afraden om met een chinook te beginnen in het heli avontuur.
Voordat je een Chinook af kunt stellen zul je moeten snappen hoe je een gewone heli afstelt. Het afstellen van een Chinook is vele malen moeilijker. Daarnaast ben ik nu nog de bijzonderheden van een chinook aan het leren.
Het conclusie uit mijn onderzoek naar chinooks is dat de Twinn-Rexx volgens alle berichten een van de meest eenvoudig te vliegen chinooks is die er op dit moment zijn. (Gebaseerd op CP techniek).
Van bovenstaande heli's is de Twinn-Rexx verreweg het moeilijkste om vliegend te krijgen.

Groeten en succes,

Wilbert.

Tijdens mijn zoektocht naar diverse merken chinooks ben ik jouw verslagen tegen gekomen en heb daar ook delen van gelezen.
Ik las dat er diverse problemen optraden tijdens de opbouw en ik dacht :hij heeft verstand van heli's en moet soms tijden nadenken en uitvogelen, dus voor mij word het nog ff geen twinn rexx.
Wat kan de reden zijn dat met de sim de chinook voor mij de fijnste is:
zit dat tussen de oren of is het gebruikte model chinook zeer groot zoals de hirobo chinook [5kg]

Tudeluu nukubu

Ik weet natuurlijk niet welke sim jij gebruikt en welke chinook jij vliegt.
Uit ervaring weet ik dat het model dat gebruikt wordt voor de chinook simulatie vaak helemaal niet een net chinook model is maar dat men in werkelijkheid de staartrotor van een gewoon helikopter model anders heeft gedefinieerd.
Hiermee krijg je natuurlijk niet de echte chinook vlieg ervaring.
Verder is de SIM heli altijd perfect afgesteld. En dat is nu net het moeilijkste bij een Chinook.
Misschien heb je wel gelijk dat een chinook uiteindelijk makkelijk te vliegen is als hij perfect is afgesteld en voorzien van de nodige elektronica.
Ik ben echter nog niet tot echt vliegen gekomen en in hoveren blijven hangen omdat ik met mijn ervaring in het afstellen waarschijnlijk nog enkele uren nodig heb om hem in te regelen. Als dit mijn eerste heli zou zijn geweest dan was ik al gefrustreerd afgehaakt. Ik denk echt dat het eenvoudiger is om het met een gewone heli te leren.
En troost je: Ik kan pas fatsoenlijk in de SIM hoveren met een 450 sinds ik het in het echt kan:rolleyes:

Groeten, Wilbert.

Ik was al aan het kweilen bij de twinn rexx maar zag de moeilijke bui :mad:al hangen dus is maar goed dat ik hem niet besteld heb. Mischien later als ik groot ben :D. Heb gister een art-tech tyfoon gekocht, daar eerst maar mee stoeien.

Tudeluu nukubu

En troost je: Ik kan pas fatsoenlijk in de SIM hoveren met een 450 sinds ik het in het echt kan:rolleyes:

Groeten, Wilbert.

Welke sim heb je dan Wilbert !? ;)
zoals je zelf al aangeeft zijn de heli's in een sim min of meer ideaal afgesteld.
Bovendien krijg je na iedere crash per direct een net zo goed afgestelde identieke heli en er staat geen druk op je portemonnee.
Dit maakt het gewoon een heel stuk makkelijker, wel heel leuk en leerzaam trouwens.

Grt,
Eric

De sim's die ik gebruik zijn aerofly pro, Helix en RChelisim.
Ik heb wel altijd wat wind aangezet tijdens het simmen maar dat had ik buiten natuurlijk ook.
Op één of andere manier kreeg ik op de sim het hoveren met een 450 size niet voor elkaar. Misschien een gebrek aan spanning;)
Ik heb dus de dure leercurve gehad....
Was al blij als ik twee lipo's zonder schade had gevlogen.
Maar ik heb altijd plezier gehouden in het heli vliegen en blijf het oefenen in het echt veel leuker vinden dan het vliegen met de SIM.
Het aantal crashes afgelopen seizoen viel heel erg mee:D

@nukubu: Gefeliciteerd met je aanschaf en veel suces!

Groeten, Wilbert.

Coptertje is al weer terug naar importeur. Beschrijving doorgelezen [mijn engels is nie zo best] hem neergezet zender aan, accu erin, hij begon te draaien en kantelde meteen, rotorbladen beschadigt en 2 stabilisatie armpjes afgeknapt. Ik zag later bij inspectie dat de giro er schuin in gemonteerd was vanuit fabrikant. heb hem terug gebracht naar de winkel en die stuurt hem op dus ff afwachten wat ze er van zeggen.
Ik sim met de aerofly profesional de luxe en heb nu weer wat tijd om te oefenen.

Tudeluu nukubu

Dat is jammer.
Probeer de volgende keer te regelen dat men de heli even afstelt voor je hem mee krijgt.
Dan weet je in ieder geval zeker dat het aan jou ligt als de heli iets doet wat hij niet zou moeten.;)

Groeten, Wilbert.

De walkera chinook C38 schijnt wel goed te vliegen, maar zoals bij alle coax helis is hij voor buiten minder geschikt; een zuchtje wind.....
Voor binnehuis vind ik dit model zelf wat te groot

kijk eens op het forum van rcvliegshop

Ik heb de mini chinook van graupner gehad en die was al levensgevaarlijk in een woonkamer van 20m2, dus ik denk dat de walkera niet wat word voor mij.
Ik heb de chinooks uit mijn hoofd gezet en heb een grotere heli gekocht voor buiten.
Als er wind is ga ik vliegeren en bij windstil heli-en.

Tudeluu nukubu

Back