Gaui NX 4

Gaui NX4

Ja, dames en heren,

ik begin een nieuw draadje in bouwverslagen,
vandaag alleen unboxing,
en morgen beginnen met bouwen,

als de vogel dan vliegt, gaat dit draadje weer verder,
is meer overzicht, als iemand bv bouwverslagen zoekt.

Dan tot morgen
groetjes van Heli-Uwe
 
De Gaui NX4 heeft zijn maiden gehad,

nu hoop op goed vliegweer,
ik wil toch graag vertellen, hoe die NX4 voelt bij het vliegen,

groetjes , Uwe
 
Gefeliciteerd! Dat jij überhaupt hebt kunnen vliegen, hier waait het als een dolle :-(

Hier sneeuwt het er nog eens bij! In 1 maand 3 keer switchen tussen t-shirts, zonnebril en een terrasje doen met handschoenen, sneeuwballen & glijden door de bochten in de auto
 
Bedankt jongens,

ook hier waait alles weg!

als je dat filmpje ziet, zie je ook,
dat ik onder een car-port stond,
iets uit de wind,
later ben ik toch op het open veld gegaan,
maar vliegen lijkt als oefenen
van een beginneling met een 250er,
maar zonder crash (gelukkig).

groetjes van Uwe
 
Hoi uwe,

Je hebt in ieder geval nog gevlogen. Dat is beter dan binnen zitten.
Hopenlijk na pasen beter weer en dan gaat er weer wat de lucht in.

Gr.Rob
 
dankje Rob,

ik heb het in 'beslommering...' geschreven,
bij ons verwacht 3 en 4 april 2013 vliegweer ,,

tot gauw, groetjes
uwe
 
ik heb nooit een nitro gehad, misschien dat ik met de zomer ook eentje bouw, het is wel gaaf om af en toe met een nitro te gaan vliegen. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden, zit te twijfelen tussen nx4 of meteen een 700size nitro.
 
Dat is een 600er,
was moeilijk te filmen,
maar die vliegt ook super goed,


groetjes van Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
governor

Heeft iemand ervaring met governor voor nitro helis??

Ik heb in mijn futaba 7c governor op de idle schakelaar (E) in:
up = 0 %
ct = 72 %
dn = 78 %

dat betekend volgens boek 2200 en 2400 RPM in idle 1 en idle 2
en geen governor in N,
maar die gaat toch aan in N,
kurve in N = linear van 0 tot 100

iemand een idee, wat verkeerd is,
doe ik de gov op een schakelaar, staat in het menue alleen nog
0 en 78 en die gaat dan ook in N niet aan.

groetjes van Heli-Uwe
 
probleem gevonden GOVERNOR

Ik denk, dat ik het probleem heb opgelost,

ik wil het bijna niet geloven, maar:
kanaal 3 (throttle ) staat revers,
dus bij het trainen van de governor ziet hij 0 als 100 throttle en anders om,
dus kan ik hem anders trainen,
of kanaal 7 voor de governor ook revers zetten,

gedaan, en tenminste die lampjes gaan nu goed,

morgen weer naar buiten !!

Jonge jonge, wat een ingewikkeld ding,

groetjes,
Heli-Uwe:p
 
uwe , heb je bewust voor een gouvenor gekozen of zat hij bij de kit ?
ik vlieg ook nog steeds nitro , en ik heb ooit een govenor op een heli gahad , maar ik kan het nut er niet van in zien . ik heb dan ook nooit meer 1 gemonteerd gehad .
en crash1000 , als nitro je aanspreekt , dan zeker doen ! ik ben er nog steeds aan verknocht , en daarbij is een 50 size nitro op 15% nog steeds een powerfull en vrij goedkope heli .
 
+1 @ferro:

bij de kit was de governor daarbij,
>> anders vlieg ik 4 benzine en nitro heli's zonder governor met groot succes,
nu wil ik toch eens kijken, hoe een governor werkt bij nitro,
is toch niet te vergelijken met elektro,

>> ik voel nu al, dat die throttle curve in N idle 1 en 2 de motor
goed op zijn RPM houden,
en ik zie dus ook geen groot voordeel van een gov.

een ervaring en een gemak,
(je moet geen goede curve in idle instellen,
en je hebt geen probleem bij inverted of bij snel dalen
met de motor RPM)

maar toch vind ik het nog een gevaarlijk speel,
bv. de motor loopt niet goed en de gov. geeft throttle
tot het niet meer verder gaat.

Jullie horen het nog.

@Crash1000:
het enige wat goed moet zijn, is de motor afstelling,
ik heb de ervaring, als 'n motortje maar zo zijn 5 !! gallon nitro
(of ook benzine)
door heeft, dan loopt die rond,

mijn Rex bv. kan ik heel lang laten staan,
naar buiten,
2 seconden draaien,
en die loopt,
maar die staat niet lang binnen, ha ha

...en bij the way, bedankt voor alles ...

groetjes van Heli-Uwe
 
eerste vluchten Gaui NX4

Hoi,

vandaag toch alle warme kleren aan getrokken en naar buiten gegaan:

5 tankjes leeg gevlogen met de brand-nieuwe Gaui NX4.

En hoe voelt dat bij slechts 4 graden en wind van rond 4 bft?

De heli lijkt als een heel grote 450er,
maar in de lucht hangen doet die als een 700er,
eerst als je de rondjes en achten vliegt,
merk je de kleine verschil, maar vliegt echt zo als een SIM heli.

Het hek wiebelt nog iets, maar dat heeft te maken met de nieuwe motor
en de heli is natuurlijk ook nog niet ingevlogen.

Die v-bar functioneert perfect,
meteen ook Expo terug -gedraaid en voor het hek op 0 gedaan.

Breaking in toch maar begonnen met naald op 2,5
maar dat is te veel,
dus 2 tankjes met 2,0 (met kleine pausen)
en dan nog 2 tankjes met 1,5 ...

De motor loopt bij elk tank iets beter, maar rookt nog als 'n gek, ha ha
en geluid, .. geen 600er lawaai, maar bij hogere touren ook niet stil.

Met de break in vloog die zo maar 5 minuten op 1 tank,
met de huidige instelling komt die met header op 9,5.

Mij lijkt het, dat ik met een headspeed van 2200 RPM en 12 graden pitch
net licht 3 D kan vliegen zoals loops en rolls.
Dat is ook wat ik wil:
kleine 10 minuten door de lucht donderen met 10 % nitro, ha ha.

Een is dan toch gebeurt, bij sterke wind van de zijkant is
de heli bij de start iets naar rechts gekanteld en ik heb die
hekvleugel iets ingekort.
Bij naarder bekijken, zitten die echt ondanks de hek-fin behoorlijk laag,
dus ook bij start en landen in graas opletten.

Thuis die tandwielen bekeken van de hek-aandrijving,
maar lijkt alles goed te zijn.
Het gaat wel nog vliegen met de vleugels,
maar nieuwe worden morgen ingevlogen en gemonteerd.

En de Governor, ha ha
je moet echt niet nadenken, dat ding gaat perfect,
touren blijven constant bij omhoog, omlaag en bij stal turns,
de loop heb ik bewaard voor beter weer, maar zou geen probleem zijn.

Rondom:
alles werkt zo als geplant,
kleiner vogel met grote manieren.

groetjes van Heli-Uwe
 
nieuwe hekvleugels

Nieuwe vleugels al gemonteerd
en de heli staat klaar voor de volgenden vluchten:

full


groetjes van Heli-Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top