Gaui NX4

Heeft er al iemand ervaring of weet er al iemand waar deze NX4 te leveren is????
Ja via USA maar dan kom er gelijk 30/35% invoer rechten bij grrrrrrr,het liefst dus hier in de buurt van Europa.

Waarom?????

Nou ik overweeg weer een klein 1mtr heli erbij te gaan nemen(PLANNING!! dus nog niet helemaal zeker)
Ik zat natuurlijk te denken aan de Logo 400SE/500 die je nu regelmatig voorbij zie komen en de Logo500 wel heel aantrekkelijk is geplaatst op de mikado site maarja...............ben nu eenmaal een nitro man....

Vroeger heb ik wel een Kalt Spacebaron,Kalt Baron30 en een Graupner Ergo30 gehad en dit zijn ook 1mtr brandstof heli's met een OS32/OS37 motor en op de een of andere manier trekt mij dit behoorlijk deze size
nu zeker omdat Gaui ook zo'n maat op de markt hebben gebracht.
Goed Logo 400SE is mooi en leuk maar daar passen mijn 6S 5000Mah 45C lipo's niet in dus daar zou ik dan ook nieuwe voor moeten aanschaffen.
Logo 500 is meer een maatje groter maar daar weet ik ook niet ofdat me lipo's daar in passen en denk het haast niet.
Verkoop prijs logo 500 is voor een super combo setje op de Mikado site iets van 865,-
komen dus dan nog een paar leuke 6S lipos bij en dan zit je ook al gauw op een +1000 eurie voor een 1mtr size heli
en nu ben ik en blijf ik nog steeds een brandstof gek,desondanks dat de Electro veel stiller en schoner is en zeker de toekomst zal zijn,viel me oog echt op een NX4
Ik zal deze nu niet 123 gelijk aan gaan schaffen en wacht nog wat reactie's en verslagen af van de NX4,maar mss heb er al iemand zo'n heli (waar gekocht) en staat toch nu wel boven aan het verlang lijstje van me...
Suggesties?? ik hoor het graag...

de R6303SB ontvanger is al besteld dus begin is er al.....................................
icon_tongue.gif

Ik neem wel in overweging een logo 400/500 maar de voorkeur gaat echt uit naar de nieuwe NX4

Greetz

jeroen

@Anko laat die in engeland nou net de duurtste zijn;)
voor 1000 eurie en dan nog een motor,uitlaat, headertank, Life bat,Gov

En qua gewicht 6S 5000Mah 45C 785gr is dat niet te zwaar voor een logo 500 en komt ie dan niet tegen de motorshaft in de batt tunnel??

@Anko laat die in engeland nou net de duurtste zijn;)
voor 1000 eurie en dan nog een motor,uitlaat, headertank, Life bat,Gov

En qua gewicht 6S 5000Mah 45C 785gr is dat niet te zwaar voor een logo 500 en komt ie dan niet tegen de motorshaft in de batt tunnel??

Tja, 500 size nitro is nou niet t goedkoopste... lege kit kopen en alles los kopen is goedkoper iig. die servos hoeven niet all out brushless hv.. en daar kan je makkelijk 100 euro mee winnen

6s 5000mah gaat echt prima zolang t niet groter is de 56x54;)

Tja, 500 size nitro is nou niet t goedkoopste... lege kit kopen en alles los kopen is goedkoper iig. die servos hoeven niet all out brushless hv.. en daar kan je makkelijk 100 euro mee winnen

6s 5000mah gaat echt prima zolang t niet groter is de 56x54;)

Deze versie bij FastLad is ZONDER MOTOR/UITLAAT maar met Servo's en Mini Gaui Vbar

jjdehaan ; heb je ze wel eens in het echt zien vliegen ? want toen ik dit las en naar youtube ging om me er een beeld bij te vormen (raakte geintereseert) zag ik filmpjes waarop deze heli ogenschijnlijk veel power heeft maar toch ook snel inkakt (meerdere filmpjes )
aparte heli vnd ik iig . mocht je er een gaan bouwen , zou ik graag eens komen kijken op t veld .

:schrik: Wat een bird,

:( en wat een prijs,

ja, een Lambo is ook niet voor niks,
als je hem toch koopt, vertel het, ben ook meteen geraakt, ha ha

groetjes van Uwe

Ik ben met verschillende bedrijven in onderhandeling,momenteel de goedkoopste wat ik kan vinden is via Hongkong maar daar komen dus nog wss invoerkosten e.d. bij,maar dan nog veel goedkoper als in Duitsland,en/of Usa...... ik hou je wel op de hoogte Uwe....

@Ferro dat inkakken van de motor kan natuurlijk verschillende oorzaken zijn.....slecht pitch managment,inlopen van de motor,e.d. en nee ik heb de NX4 nog niet live zien vliegen,maar met dit type heli heb ik wel ervaring vroeger op gedaan(kalt Space Baron,Kalt Baron30,Graupner Ergo 30,hier zaten soorgelijke motoren in...OS 32SXH en die jankte ook altijd maar kakte niet in..)

Greetz,

Jeroen

ps het duurt allemaal nog wel even want er moet eerst geld op de plank komen want als eenmanszaak die vanaf Nov al thuis zit gaat niet in de kouwe kleren zitten...... vaste onkosten en de belastingdienst e.d. gaan gewoon door....;)

Heeee,

veel suc6 daarmee, is een mooie project,
ben bijna ge... om mee te doen..
groetjes van Uwe

sorry, noodgeval, ik moet even weg

Laatst bewerkt:
Voorlopig op een laag pitje gezet,
vandaag meneer de belasting brief op de mat gehad.
Foutje van mijn voormalige boekhouder...............kan een aardig bedrag betalen maar geen aankoop voorlopig....... ben nog wel blij dat ik met me andere 3 heli's nog kan blijven vliegen......

gr
jeroen

ja jeroen , als zelfstandige is het best advies dat ik kreeg toen ik begon ; neem een goede boekhouder van een groot kantoor , die betaalt zichzelf terug (
wat is je voornaamste bezigheid ?
maarre , wat ik zat te denken over deze heli , ik vind hem duur , te duur . zeker in deze tijd .
ik kan mij herrinderen dat ik als 2e heli in 2005 een raptor 50 se kocht bij rcheli parts .
en volgens mij kwam ik in totaal op 900 euro , dit was met nieuwe os hyper , digitale servos en een 401/9254 (toen de bom). gewoon klaar en topsetup .
nu , 8 jaar later kost een maatje kleiner een slok meer . dat gaat er bij mij eigenlijk niet in , zeker aangezien het enige wat er anders is aan deze heli , de fbl . maar een fbl nu is goedkoper dan een gyro 3 jaar geleden .
maar de videos maken mij als nitroliefhebber wel warm .

ja jeroen , als zelfstandige is het best advies dat ik kreeg toen ik begon ; neem een goede boekhouder van een groot kantoor , die betaalt zichzelf terug

Klopt dat dacht ik ook toen ik 11jaar geleden was begonnen met me eigen bedrijf maarja boekhouders kunnen ook veranderen blijkt dus.....en ook fouten maken wat er in ongemerkt insluipt..........

Tis idd een prijzig helitje,maar ja mooi en goed spul kost nu eenmaal geld.

Het goedkooptste wat ik heb kunnen vinden incl alles erop en er aan is via Hongkong voor €800 ongeveer (excl invoerkosten dus)en zonder ontvanger want die had ik al....................

maar goed staat dus even op een laag pitje,komt allemaal goed..

Dat is jammer Jeroen,
ik bedoel, dat ze met die zak zo laat komen, k..
na ja, en die bird,
Dat lukt ook nog ergens wel!

groetjes van Uwe
ik hoop dat je ook nog wat tijd voor vliegen vind,
zo als ik, gewoon jas aan en hopppp

Back