Gaui X2 rebuild

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door JacobsT, 19 jan 2013.

  1. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    + 2

    Bekijk ook deze mini T connectors :
    [​IMG]
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Moi dat canopy "Tim Jacobs''

    groetjes van Heli-Uwe
     
  3. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Deze nacht vroeg wakker geworden en me maar eens uit verveling aan men Gaui X2 gezet die hier toch al een tijdje kapot staat. Ondertussen serie'tje op de computer op en lekker knutselen maar. Had er lange tijd geen zin in door al de pech die ik gehad heb met de X2 maar het kriebelt teveel en hij moet uiteraard in TIPTOP conditie zijn voor onze FORUMMEET! :thumbsup:

    Uit elkaar halen is snel gebeurd...
    [​IMG]

    Zoals ik hierboven beschreef reeds wordt de main shaft in 3 lagers vastgehouden, echter vreemd genoeg is de onderste lager erin geslaagd de shaft desdanig te beschadigen dat deze krassen heeft en misvormd is ter hoogte van de bearing. Kreeg de as enorm moeilijk door de overige lagers en ga deze dus ook weer preventief vervangen.

    Ook bij verdere inspectie moeten vaststellen dat de kop van de jesusbolt is afgebroken :mad:
    Ga dus moeten kijken om die uit te boren vrees ik, anders mag ik een nieuwe rotorhead gaan kopen.

    [​IMG]

    Heb echt wel al ENORME pech gehad met mijn X2 in zijn korte loopbaan maar moet wel gezegd worden dat het echt wel uitzonderlijk goed vliegt, anders had ik het ding al lang in brand gestoken.

    Dan maar alles mooi slopen en de beastx adhesive sticker restantjes verwijderen tot het weer schoon is

    [​IMG]

    Leuk dat bij de Brain unit meteen de correcte 3M tape zit dus dat spaart ook alweer wat werk uit. Even meten, plakken en klaar!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Veel veel succes @JacobsT:

    soms had ik het ook moeilijk met de 250 en 450 Rex,
    soms een geknutsel met dat kleine spul, pphhhh

    het regent gelukkig, ha ha :cry:

    groetjes van Heli-Uwe
     
  5. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Idd, hier is de regen ook lekker op de vensters aan het tokkelen.

    Ondertussen best stevig door geknutseld en de heli is in principe zo goed als klaar om terug afgesteld te worden.

    [​IMG]

    Aangezien de motor achteraan zit is deze momenteel nog niet gemonteerd aangezien ik anders dus niet de usb kabel in de Brain unit kan gaan hangen. Gelukkig laat de motor zich makkelijk verwijderen zonder dat ik de halve heli uit elkaar moet gaan halen.

    [​IMG]

    Aangezien ik maar 1 rotor head heb en ik momenteel de jesus bolt niet kan uitboren zit ik tot dusver vast. Straks even bij een vriend langs en eens kijken of we daar iets kunnen regelen.

    Heb misschien maximum nog een kwartiertje werk om de kop erop te zetten en de gears aan de main shaft en dan kunnen we eindelijk de heli gaan afstellen.

    Desondanks, een plaatje is het wel al! :cool:

    [​IMG]

    Best tevreden met de bekabeling. Vrijwel ALLES loopt langs binnen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    De jesus-bolt moet toch uit te boren zijn,
    ik heb bij de Gama een speciaal boor gekocht, extra sterk, gaat ..

    mooier vogel, suc6 @JacobsT:

    groetjes van Uwe
     
  7. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Ja maar je moet echt wel zo'n 'boor bankje' hebben, ken de correcte naam niet, wil je het deftig doen.

    Vriend van me heeft al die dingen staan dus daar gaan we dat maar eens doen :)

    Het is idd een hele mooie vogel, helaas ook wel een dure vogel, maar wel serieus leuk om mee op een klein veldje rond te knallen. Deze gaat zeker mee naar de meeting!
    Jij komt toch ook Uwe?
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    'tuuurrlijk

    groetjes van Uwe
     
  9. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Wat is het handig als een goede vriend een motorwinkel heeft waar je in de werkplaats alle mogelijke materialen ter beschikking hebt...

    [​IMG]

    Kolomboor it is!

    [​IMG]

    Wel een heel uitdagend werkje doordat de boorbitjes uiteraard zodanig fijn zijn dat ze de makkelijkste weg gaan zoeken en meegeven... maw... het aluminium.

    [​IMG]

    Gelukkig na vakkundig gepruts en gepriemel met een succesvol resultaat kunnen stoppen zonder de interne draad in de head kapot te maken!

    [​IMG]

    Om je een idee te geven van hoe klein het rotvijsje wel niet was...

    Aangezien we toch ter plekke waren meteen even een nieuwe maingear genomen om deze eens te gaan persen daar ze standaard niet perfect vlak zijn en altijd een beetje wobble geven.

    [​IMG]

    Juiste diameter zoeken...

    [​IMG]

    [​IMG]

    En dan maar de pers in...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Alles klaar dus om de kop weer opnieuw op te gaan bouwen, rest van de heli is al klaar. Momenteel toch geen vliegweer dus dan ga ik de X2 rustig afwerken in de loop van de week... :thumbsup:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Goede idee met dat persen ook @JacobsT:

    he he, da is lekker knutselen, ha ha

    groetjes van Heli-Uwe
     

Deel Deze Pagina