gear guanli helicopter

ik heb laatst een partij met nieuwe heli`s/ vliegtuigen gekocht. ze zijn allemaal van het merk guanli maar bij de 2 3d helikopters(guanli ep450-1) is het main gear kapot(niet door het draaien maar er zijn gewoon tandjes uit) Nu probeer ik al n tijdje een nieuw gear te vinden maar ik kan ze nergens van guanli vinden en ook niet soortgelijke.
degene die er het dichts bij komt is een die maar 121 tanden heeft en de originele die erop zit heeft er 132. zou dat ook passen of heeft iemand een ander idee? ik ben van plan de heli`s weer te verkopen maar alleen als ze helemaal goed zijn.

ik zal zo snel mogenlijk een foto ervan sturen

ik ken dat merk in het geheel niet, zelfs niet voorbij zien komen hier..
Een tandwiel van een andere heli kan dan wel, maar dan zul je zelf wat zaken passend moeten maken.

Het helpt als je ook wat afmetingen van de tandwielen geeft. dikte, doorsnede, doorsnede gat in het midden
En hoe deze op de hoofdas wordt vastgezet..

stel, dat tandwiel van 121 tanden is qua diameter en dikte goed, zal het met die tandjes wel goedkomen.
gascurve een haartje hoger zetten in de zender, als je dit al merkt..

Dingetje om over na te denken:
Je zegt dat die tandjes niet kapot zijn van het vliegen.
meestal gaan die tandjes eraf (strippen ) door een crash. de motor draait door, terwijl de rotor wordt tegengehouden. De motor trekt dan gewoon de tanden van het tandwiel af.

of het originele tandwiel is wel een extreem zwak exemplaar...

En je gaat iets verkopen wat niet getest is, beter je verlies nemen en in de kliko met die zooi .

Als je guanli ep450-1 op google in typt kom je van alles tegen, alleen heb ik nog geen onderdelen gezien maar wel wat links naar de engelse forums.
Lijkt een beetje op rebranded Walkera

Volgens mij heb je ze al op markplaats staan toch ? In fora's zie ik alleen mensen vragen waar ze onderdelen kunnen kopen...maar nergens dat ze er ook echt zijn. Partnummer van de gear is PN 450-1-11. Ik zie nog wel sites waar ze hem verkopen maar nergens onderdelen

Gaba Hobby

je ziet dat de tandjes helemaal nieuw zijn en voor de rest is er helemaal geen schade te zien. met die onderdelen zal t zo te horen aardig wat veranderd moeten worden waar ik al helemaal geen verstand van heb.Ik zal ze van marktplaats afhalen en dan kan ik in elk geval de zender en motor nog los gebruiken en lekker verder gaan vliegen:)

dankjewel voor de reacties zo snel!

Slijtage zie je op kunststof tandwielen zeer slecht... Pas na veel looptijd ga je iets zien.

Als de vorige eigenaar de heli heeft opgetoert, en meteen heeft omgegooid, kan het dus zijn dat alles er redelijk uitziet. Maar wel het tandwiel op die manier kapot.
Of te hard opgetoert, sommige tandwielen kunnen daar ook niet tegen.

de vliegtuigen waren allemaal nieuw en naar mijn idee de helikopters dus ook omdat er geen enkel krasje op zat. Ik ervan uit dat het een productiefout was geweest of iets maar dat hoeft het dus niet te zijn geweest.
wie weet heb ik ooit nog n onderdeeltje nodig en heb ik er nog iets aan

Back