gebogen vleugel

Wubbe zei:
Vlaardingen mag ook hoor, maar Garderen is voor ons westerlingen wel wat ver weg :(

Mwahhh kom nou!!
Haarlem Vlaardingen 78Km >>> Haarlem Garderen 92Km
Maar 14 Km verder :roll:

Rotterdam Garderen 108Km
Leeuwarden Garderen 138 km
Groningen Garderen 149Km
Sittard Garderen 202 km
En natuurlijk Huissen Garderen 64Km

Hmmm.... dat valt inderdaad wel mee.
Wanneer is jullie volgende sessie? Met een beetje :zon: ben ik er bij 8)

Den Haag-Garderen 113 km volgens routeplanner.

Maar de laatste keer was toch in Zuidlaren? dat is vanaf Den Haag 244 KM...

En het is altijd weer de vraag of ik de auto dan wel kan lenen...
113 gaat nog in principe, 244 vind ik wel erg veel voor een middagje vliegen...

Vlaardingen is wel echt lekker dichtbij voor mij :). kan ik bijna fietsen...

Garderen ligt eigenlijk wel lekker centraal in Nederland.

@sietse
Ach, misschien zijn er wel vliegcollega's met een auto die op trein-afstand van je wonen.
En misschien mag je met die vliegcollega wel meerijden.

Misschien... je kunt het altijd vragen :wink:

nou, heb ff wat aan elkaar geflanst met wat filmpjes op het strand :). Hij maakt weer leuke loopings net als die vorige! Was toch een leuke manier om voor het einde van de taak uit die thermiekbel te komen toen we daar met 4 man rondvlogen (vorig jaar).
[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
ja, je moet ook niet IN het water landen hè :). das niet slim!
haha

nee, weet dat dat niet echt goed zal gaan, maar tot nu toe nog nooit storing gehad met deze ontvanger en sturen kan ik wel. enige dure is trouwens ook de ontvanger (38 euro).
servo's zijn 4 dollar, accu is van een 3S300mah van 8dollar :).

vliegen op het strand is erg leuk. ff soaren, dan weer landen, smijten. stunten, hoogte opbouwen op het duin, weer stunten, toch weer ff landen om te kunnen gooien, enz, enz :D

Wauw!!!
net ff lekker gevlogen. had alleen geen papier en timer bij me, zelf timen blijft bagger, maar in ieder geval 4 keer ruim over de 5 min gehaald. echt tot een stipje de bellen uitgemolken. ging hard zeg :D. heerlijk! wat een dag... Jammer dat ik nu toch echt nog ff weg moet.. :(

hey zou je mss kunnen uitleggen hoe je dat met die veertjes hebt gedaan?

ik heb het ook al een paar keer geprobeert maar lukt nooit echt goed

das idd de ideale uitleg :).
Ik heb alleen nog geen 0.3mm. volgens mij is dat van mij ongeveer 0.5.. veel te dik en te sterk. Resultaat is dat ik het wat bij moest buigen en de servootjes af en toe zitten te brommen.
Iemand een idee waar je die 0.3 kan kopen? Gewoon bij een ijzerhandel?

sietse zei:
das idd de ideale uitleg :)..

Ik heb alleen nog geen 0.3mm. volgens mij is dat van mij ongeveer 0.5.. veel te dik en te sterk. Resultaat is dat ik het wat bij moest buigen en de servootjes af en toe zitten te brommen.
Iemand een idee waar je die 0.3 kan kopen? Gewoon bij een ijzerhandel?

Op een lijnbesturingswedstrijd waar Team race gevlogen wordt kan je het in overvloede krijgen. Zij vliegen met 0.3 mm verenstaal of staal.
Dit voldoet allebei. Ik zal inzamelen op zo'n wedstrijd en meenemen naar DLG-meetings of wedstrijden.

ok ok ok ok.... kom weinig meer bij Quartel...
Leon heeft al aangeboden wat mee te nemen als we weer gaan oefenen. Als ik daarvoor nog tijd heb ga ik dan misschien nog wel een keertje langs Quartel...
Probleem vind ik alleen dat ik daar op 1 of andere manier altijd 50 euro kwijt ben... Ook als ik enkel wat kleine dingen nodig heb :roll:

Komt goed dus!

Loet, als je wat meeneemt naar een DLG-dag raak je het in ieder geval wel kwijt gok ik ja :).

ja zoiets had ik dus al geprobeerd maar dit lukt voor geen meter

die servos staan continu te brommen

maar dat staafje is echt heel dun maar blijkbaar toch te dik :cry:
volgende trip naar de modelbouwboer even een paar staafjes meenemen :roll:

Hallo Sietse
Heb hier ook nog wel wat liggen (1meter minus =/- 6cm) en het kost geen ........
dus ik wil je ook wel wat meenemen de volgende keer als je niet in verleiding wilt komen te staan bij Q te P :lol: :P
ha.ha....jan

Sietse,

Je kunt ook bij een gitaarwinkel electrische gitaarsnaren kopen. Ik gebruik .23 mm diameter met lengte 20 mm, twee stuks per stuurvlak. Om geen torsievervorming in de stuurflap te krijgen, plaats ik de beide uiteinden precies ter plaatse van het aanstuurhevel van het stuurvlak. De reaktiekracht van de torsieveren grijpt dan op hetzelfde punt aan als de stuurarm.

Peter

Back