Heren (en eventueel de ene zeldzame dame hier)
Vanmiddag heb ik een paar echt leuke vluchten kunnen maken.
Maar, na de 4e vlucht hoorde ik na de landing een raar geluid wat er tijdens de vlucht nog niet was.
Motor sloeg af, en bij herstarten draaide de rotor mee..
De tandwielen draaiden soepel, zodra de starter erop ging ging de hoofdrotor mee.
Ik snapte hem niet, maar samen met de mensen op het veld was de conclusie toch dat de koppeling ergens niet goed liep.
Dus, ding er "ff" uit gehaald, en had meteen 2 stukken in mn hand.
van de schoen, oftewel het ding dat open slaat bij optoeren. de klok was nog heel, de liner nog in erg goede staat (vind ik)
Volgens mij is dat dus niet hoe ik hem erin had gestopt..
Naderhand was het me wel opgevallen dat de rotor bij idle meer ging draaien dan normaal, oftewel net alsof de koppeling eerder aan ging grijpen dan gebruikelijk
Maar ja, das achteraf
Ik heb geen schade, motor is nog los en heeft volgens mij geen oplazer gehad
punt is dus, dat ik mij niet voor kan stellen waarom zo'n ding zomaar breekt..
Ik heb wel een beetje gezocht, de meest voorkomende reden schijnt gewoon slecht materiaal te zijn, maar is dat altijd zo?
Het gaat hier om een Trex 600 nitro, ik heb geen manieren om de motor en de koppeling in lijn te zetten..
Ook controleren van de ruimte tussen liner en koppeling is niet echt gemakkelijk als het geinstalleerd is
Wie weet waarom dit gebeurt,en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen?
Ik heb in totaal 1 nitro auto gehad, en deze heli heb ik nu een half jaar ongeveer, ik vind het prettig om te weten wat ik fout doe...
Vanmiddag heb ik een paar echt leuke vluchten kunnen maken.
Maar, na de 4e vlucht hoorde ik na de landing een raar geluid wat er tijdens de vlucht nog niet was.
Motor sloeg af, en bij herstarten draaide de rotor mee..
De tandwielen draaiden soepel, zodra de starter erop ging ging de hoofdrotor mee.
Ik snapte hem niet, maar samen met de mensen op het veld was de conclusie toch dat de koppeling ergens niet goed liep.
Dus, ding er "ff" uit gehaald, en had meteen 2 stukken in mn hand.
van de schoen, oftewel het ding dat open slaat bij optoeren. de klok was nog heel, de liner nog in erg goede staat (vind ik)
Volgens mij is dat dus niet hoe ik hem erin had gestopt..
Naderhand was het me wel opgevallen dat de rotor bij idle meer ging draaien dan normaal, oftewel net alsof de koppeling eerder aan ging grijpen dan gebruikelijk
Maar ja, das achteraf
Ik heb geen schade, motor is nog los en heeft volgens mij geen oplazer gehad
punt is dus, dat ik mij niet voor kan stellen waarom zo'n ding zomaar breekt..
Ik heb wel een beetje gezocht, de meest voorkomende reden schijnt gewoon slecht materiaal te zijn, maar is dat altijd zo?
Het gaat hier om een Trex 600 nitro, ik heb geen manieren om de motor en de koppeling in lijn te zetten..
Ook controleren van de ruimte tussen liner en koppeling is niet echt gemakkelijk als het geinstalleerd is
Wie weet waarom dit gebeurt,en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen?
Ik heb in totaal 1 nitro auto gehad, en deze heli heb ik nu een half jaar ongeveer, ik vind het prettig om te weten wat ik fout doe...