Satoer
Forum veteraan
Ik heb wat met tandwieltjes:
Ditmaal is er een tandje van het hoofdtandwiel van mijn Logo afgebroken. Was vanmiddag even aan het vliegen toen hij ineens begon te tikken.
Ai, foute boel. Meteen geland en gecontroleerd. Bleek er een tandje afgebroken te zijn van mijn hoofd tandwiel.
Dit is mij dus al eens eerder met dit tandwiel overkomen. Gelukkig had ik toen meteen een reserve tandwiel mee besteld dus ik kan hem zo repareren.
Vraag die ik echter nog heb… hoe komt dit!?
Heb ik mijn gearmesh niet goed ingesteld? Ik lees wel eens dat je de tandwieltjes met een stukje papier ertussen tegen elkaar moet drukken. Voor mijn gevoel zit er dat echt teveel ruimte tussen. Ik had het zo ingesteld dat ze elkaar net niet helemaal raakte, zodat het nog een beetje mogelijk was het ene tandwiel een beetje te wiebelen zonder dat de andere mee wiebelde.
Moeten ze nog strakker op elkaar, of losser?
Of is dit weer een geval van vette pech met een rot tandwieltje?
Ditmaal is er een tandje van het hoofdtandwiel van mijn Logo afgebroken. Was vanmiddag even aan het vliegen toen hij ineens begon te tikken.
Ai, foute boel. Meteen geland en gecontroleerd. Bleek er een tandje afgebroken te zijn van mijn hoofd tandwiel.


Dit is mij dus al eens eerder met dit tandwiel overkomen. Gelukkig had ik toen meteen een reserve tandwiel mee besteld dus ik kan hem zo repareren.
Vraag die ik echter nog heb… hoe komt dit!?
Heb ik mijn gearmesh niet goed ingesteld? Ik lees wel eens dat je de tandwieltjes met een stukje papier ertussen tegen elkaar moet drukken. Voor mijn gevoel zit er dat echt teveel ruimte tussen. Ik had het zo ingesteld dat ze elkaar net niet helemaal raakte, zodat het nog een beetje mogelijk was het ene tandwiel een beetje te wiebelen zonder dat de andere mee wiebelde.
Moeten ze nog strakker op elkaar, of losser?
Of is dit weer een geval van vette pech met een rot tandwieltje?