gebruiken julie smeermiddel in de zuigertank?

ik ben nu bezig met de duiktank van mn walrus maar nu zat ik te denken of julie een smeermiddel gebruiken tussen de wand van de duiktank en de zuiger?
ik heb namelijk nog een tube kraanvet in mn werkplaats liggen ,dat is een wit siliconenachtig smeermiddel dat niet oplost in water en heel lang een goede smering waarborgt.

@nijsinkgj,
Hallo, dat kraanvet lost " Niet op :? :? ", maar het verdwijnt wel.
In mijn 206, C-Classe en Skipjack heb ik wat vaseline gedaan op de O-ring.
De 206 is al zeker 4 jaar niet open geweest de tank en de Skipjack 8 jaar niet meer.
De tank in de 206 is een zelfgemaakte van plexiglas en dan kun je de O-ring goed zien, in de Skipjack zit een tank van Engel, die 8 jaar geleden open is geweest omdat ik een andere motor er op gezet heb.
De tank van de C-Classe is van roestvrijstaal en de O-ring is ingevet ook met vaselinen en de nieuwe voor de Walrus komt ook vaseline in.
Kijk wel uit als je smeert wat je er op doet.
Als je ook in zwembaden vaart moet je voorzichtig zijn vanwege vervuiling van het water.
En ik weet ook dat er mensen zijn die smeren met gewoon vet, maar vaseline voldoet goed.
Ik doe ook vaseline op de O-ringen van de bajonet sluitingen.
En in in zwembad kijken ze wel eens wat je er op doet en als ze vaseline ziet is alle oke

Hein

Als je echt siliconenvet kunt gebruiken is dat het beste, niet vervuilend, en glijden als de pest. Het echte siliconenvet wordt oa gebruikt als smeermiddel voor glazen kranen in labo's.

Hallo Gert-Jan, :xmas:

De duiktank in mijn walrus wordt met Petrol Gel gesmeerd. Dat is een watervast, reukloos en smaakloos smeermiddel dat in de levensmiddelenindustrie (ijsmachines e.d.) wordt gebruik. Dit werkt prima. Ik maak wel één maal per jaar de tank open voor onderhoud: schoonmalen, en nieuw vet op de lip-seal. Je staat er van te kijken hoeveel vuil er zich in de tank verzameld, allemaal zweefvuil dat het uit het buitenwater erin gepompt wordt!

Met die Petrol Gel zijn de zwembaden ook blij, dat gebruiken ze zelf namelijk ook om de afdichtingen van hun waterinstallaties te smeren.

Back