Gebruikerservaringen met HPI T-15 engine

• Topicstarter Topicstarter dkawa
  • Startdatum Startdatum
D

dkawa

Guest
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met de T-15 Nitro engine van HPI? Ik heb nl ergens op het web een adresje gevonden waar dit goedkoop aangeboden wordt...

Op Nitroreview heb ik gelezen dat die T-15 toch wel een snel beestje is.. Is dat ook zo??

Ik zou graag wat ervaringen vanuit het forum willen hebben over de T-15 engine... is ie echt zo snel, makkelijk te tunen etc.. etc...

bedankt alvast...

Je heb volgens de HPI website 1.2Pk bij 29000 toeren dat is 2x zoveel als de standaard motor leverd (FE15) die heeft 0.59Pk bij 29000 toeren.

Verder heeft hij ABC waardoor hij veel langer meegaat dan de FE15. En een ander voordeel zelfs in nederland is deze motor niet duur :D

Heey ik heb de moter ook en hijs super snel 8O um start goed word niet teheet en uhh jah wat wil je nog meer horen???

En hij kost maar €99,- :D (stuur maar een pb-tje als je intersee hebt...)

Greetzz, Robbert

twee keer zoveel vermogen bij hetzelfde toerental...gaat hij daar dan echt harder van?
Je hebt denk ik wel meer koppel maar of je echt een stuk harder zal gaan dat weet ik nog niet zo
Moet je dan nie meer toeren maken?

Die duurdere motoren zoals Picco en Novamega etc. die maken toch een stuk meer toeren (+35K) en hebben toch ook rond de 1 pk?
Volgens mij heb je bij nitro motoren echt toeren nodig om een stuk harder te gaan lijkt me..
Correct me if I'm wrong :wink:

Your Wrong :wink: Als een motormeer kracht heeft, kun je met een andere overbrenging toch véél harder gaan. Toerentallen van alle motor maken neit zo erg veel uit. Ook bijv. de Picco's draaien niet zo heel erg veel meer toeren. De hogere snelheid komt voornemelijk door de grotere kracht, waardoor je een andere overbrenging kunt maken.

Greetzz, Robbert

Edit: Je was me net voor Pasqual... :wink:

ah ok..cewl
dus je hebt niet perse een motortje nodig die 40000 toeren maakt :P
Een vraagje dan:
Zijn er ook tandwielen verkrijgbaar voor de HPI RS4-1/2 (snaaraandrijving) waardoor hij als een gek optrekt en harder rijdt?
Dit natuurlijk icm met een snellere motor uiteraard

Ja, natuurlijk zijn die er :D . Kijk eens op de site van HPI naar de diverse optionparts die bij die auto verkrijgbaar zijn. Daar vind je wel wat. het beste om snel op te trekken én een hoge top te hebben, is om versnellingen te monteren. Hij gaat het hardste als je clutchbell groter is, en je spur kleiner.

Greetzz, Robbert

ah ok..een 2-speed dus..
En als je al een 2-speed hebt..kan je de tandwielen daarop ook veranderen?Dan moet je tegelijk ook je spurgears veranderen of niet?

Tis net als een scooter hahaha (kom van scootertuning af namelijk :wink: )

Je hebt een bepaalt verlies in aandrijving en airodynamica waardoor je zijn toerental niet kan halen. Als je meer PK's hebt bij een dezelfde max toerental zal je in het hoge toerengebied toch meer koppel hebben om het verlies in je theoretische snelheid te verminderen.

Je merkt het echt als je auto zwaar loopt en na een goed opknapbeurtje weer heel soepel loopt.

Je kunt de tandwielen veranderen ja. Je moet in principe alle tandwielen ineens vervangen, omdat de verhoudingen zó moeten zijn, dat de wielen goed in elkaar vallen zeg maar. Ik d8 dat het zo was: het aantal tanden op de spur en clutchbelle van de 1e versnelling bij elkaar opgeteld, moeten evenveel zijn als die van de 2e versnelling.

Greetzz, Robbert

P.S.: Houdt er wel rekening mee dat die versnellingen vrij duur zijn... Duurder dan die motor, geloof ik...

een versnellingsbak is idd een euro of 80. Bij de versnellingsbak zit ook een briefje met welke combinaties je kan maken met de versnellingsbak.

Aha... bedankt voor de vele replies.. 2 speed heb ik al en ik heb ook ergens op een Amerikaanse RC Forum gelezen dat ik mijn pinion en spurgears kan aanpassen voor meer trekkracht of topsnelheid...

Maar de main question hier zijn de ervaringen met de T15... Het is dus gewoon een betrouwbare en goede motor, toch?

ja, ben er zeer tevreden over, veel power en een hoge top. slaat alleen af bij een lege tank, wordt niet te heet en ziet er gewoon mooi uit :P

laterss, thomas

Slaat elke motor niet af bij een lege tank ? :P
Zou handig zijn, lekker zonder brandstof rondrijden 8)

Zijn er nergens reviews te lezen van die motor ofzo ?

ja hij is zeker bloedje snel heb hem zelf een poosje geleden gekocht

super mooi ding echt een aan rader

Back