Gebruiksvriendelijk Quadbordje

Hey,

Ik ben opzoek naar een gebruiksvriendelijk Quadbordje. Ik heb al een tijdje het CC-bordje van openpilot.org op het oog. Deze kan je makkelijk instellen met duidelijke software (die ook voor mac bestaat). Maar deze is nog steeds niet in stock en gaat naar alle waarschijnlijkheid de eerste maand ook niet op stock komen. En zo lang wil ik ook niet meer wachten.

Dus naar wat ben ik opzoek: Een bordje voor een Quad dat makkelijk in te stellen valt. Mag met position hold maar dat moet niet.

Weet iemand raad ?

Mvg,

''Als je iets snels tussendoors wilt kan je kijken naar de multiwii of een kk boardje''

welke is er eigenlijk stabieler volgens jullie?

heb nog niet echt intensief gezocht, maar goed (-; misschien kunnen jullie je ervaringen delen...

Meningen verschillen maar de meesten zeggen dat de multiwii stabieler is. Multiwii heeft ook de mogelijkheid om een acc voor auto leveling erop te zetten. KK heeft dit niet.

Kk is weer erg makkelijk met wat meere trillingen...
De multiwii is daar een stuk gevoeliger voor...

Dat vind ik heel erg meevallen. Laatst wilde ik dit even testen dus mobiel op trilstand en rechtstreeks op de gyro's gehouden maar de waardes verspringen dan maar tussen de -1 en 1 in de config tool. Dus vibraties worden goed weggefilterd.

Ik bedoel meer de ossilaties, afkomstig van niet goed gebalanceerde motoren en props.
Kkuk, heeft er (bijna)geen last van.... Das gewoon motoren erop,props, en gaan....

Daarnaast heeft een trilmotortje van een mobiel nihil invloed op resonanties in de armen van de motoren, en eventueel props. Dus geen eerlijk vergelijk

Ik nu verschillende MultiWii's gebouwd en geen enkel probleem.
Gewoon met stock PID settings en zonder ook maar iets te balanceren.

Voor mij in ieder geval geen KK, maar ik heb hier ook geen ervaring mee.

Het voordeel van stable mode is voor mij te belangrijk.

Multiwii is iets duurder, maar het zal elkaar niet veel maken.
Zeker als je alleen met een gyro (WMplus) werkt.

Stable mode gebruikt de ACC (Nunchuck) voor het automatisch stabiliseren.

Back