J
johnnygr
Guest
zit ik vrij hoog aan 't tictoc'en, hoor ik ineens een klap en zie de canopy door de rotorkop schieten, komt de kap in 2 delen en ook de heli naar beneden zeilen.
Schade:
Hoofdrotoras zo'n 45 graden gebogen, daardoor ook bovenste 2 lagers van frame en lagerbehuizing kapot. Heb nog er nog de zachte versie die door de fabrikant inmiddels door hardere is vervangen, maar die had ik er nog niet op zitten.
stuur-hevel vaan de staartrotor.
2 kogellagers.
de Paddlestang natuurlijk.
Het motortandwiel, waarschijnlijk deel van oorzaak want had trottle-cut allang om voordat ik de grond raakte en moet dus haast al in de lucht kapot gegaan. Ga vanaf nu de messing versie van het motor-tandwiel gebruiken.
Beide bell-hiller mixer armpjes.
2 Servo tandwiel-setjes.
1 Servo arm.
de Staartbuis,
de holle alu-aandrijf as in de staartbuis.
Staartbuis versteviging( supports ).
en misschien nog meer dingen die ik in eerste instantie over het hoofd heb gezien.

Schade:
Hoofdrotoras zo'n 45 graden gebogen, daardoor ook bovenste 2 lagers van frame en lagerbehuizing kapot. Heb nog er nog de zachte versie die door de fabrikant inmiddels door hardere is vervangen, maar die had ik er nog niet op zitten.
stuur-hevel vaan de staartrotor.
2 kogellagers.
de Paddlestang natuurlijk.
Het motortandwiel, waarschijnlijk deel van oorzaak want had trottle-cut allang om voordat ik de grond raakte en moet dus haast al in de lucht kapot gegaan. Ga vanaf nu de messing versie van het motor-tandwiel gebruiken.
Beide bell-hiller mixer armpjes.
2 Servo tandwiel-setjes.
1 Servo arm.
de Staartbuis,
de holle alu-aandrijf as in de staartbuis.
Staartbuis versteviging( supports ).
en misschien nog meer dingen die ik in eerste instantie over het hoofd heb gezien.