gecrasht en nu?

• Topicstarter Topicstarter peke_g
  • Startdatum Startdatum
P

peke_g

Guest
hallo ben begginende rc vlieger heb een belt cp.
nou ben ik gecrasht en is mijn mainaandrijving nah de maan grote ronde schijf.
ook mijn main bladen en de staart nou is mijn vraag als ikd ie moet vervangen heb ik daar speciale gereedschappen voor nodig moet ik dan ook weer iets opniuew afstellen of gewoon vervangen en vliegen maar?
hoe krijg ik die grote schijf eruit zonder de hele helikopter uit mekaar te schroeven en op welke onderdelen moet locktite en welke kleur locktite?

nou hoop dat jullie me kunnen helpen,greetz pedro

Welkom bij de club!!
Heb je lang kunnen vliegen voor de crash?
Eerst een Tip: Veel SIMMEN & RAD's Flight school doorlopen.
Met betrekking tot gereedschap valt erg mee.
2 inbus sleuteltjes: 1,5 & 2
één kleine kruiskop schroevendraaier.
Main gear vervangen: Met inbus 1,5 het boutje onder de gear los draaien.
De ball links met de Swash plate losmaken.
Dan pak je zo de hele main shaft met rotor etc uit het hoofd frame.
Als je een vervangende main gear hebt met one way bearing dan deze plaatsen en klaar.
Alles wat je in metaal schroeft moet je met locktite borgen. Welke heb ik in de modelbouw winkel nagevraagd.(Ik heb geen echte locktite en weet zo niet de kleurcodes)
Staartbuis vervangen wijst eigenlijk zichzelf. Wel opletten dat de riem goed om weer gemonteerd wordt. Verder is het schroeven los en vast draaien.
Dan nu het slechte nieuws:
Vrijwel zeker is je featherign shaft & main shaft krom.
Feathering shaft is het asje wat de beide blad houders verbind. Om te controleren of deze krom is plaats je aan een kant een sleuteltje op de moer als je deze draait en de andere blad houder gaat slingeren dan is deze feathering shaft krom.
Main shaft controleren: dan kun je hem het beste verwijderen. (Zelfde soort boutje zit boven door de main shaft. Let op is niet even lang als de onderste) Draai deze los en je kunt de main shaft uit de kop halen. Vervolgens de ring van de shaft halen en deze over een spiegel rollen om te zien of hij nog recht is. (Tenzij je zo al ziet dat hij krom is.)

Het zal nog wel niet compleet zijn maar ik denk dat je hiermee een end op weg kunt komen :-)

Succes & groeten,
Wilbert

Laatst bewerkt:
O, dan nog even een opmerking:
Alle instellingen nalopen na een grote crash is altijd verstandig.
En zet even je woonplaats bij je gegevens. Vaak is iemand uit de buurt wel bereid je te helpen. Maar dan moeten ze wel weten dat ze in de buurt zittten;-)

k zeer bedankt voor de reactie.
njah heb genoeg op de sim gespeeld en ik moet zeggen voor de eerste paar keren ging het tog egt goed:P alleen het probleem was ik was boven een koren veld aant vliegen en opeens was de baterij zwak (niete tijd in de gaten gehouden) dus hij zakte en raakte met een blad de korens waardoor hij zichzelf tegen de staart sloeg en dus 1blad nah de klote en staartstang krom wel weer rechtgebogen maar gah hem t vervangen en jeh het tandwiel komt denk ik omdat de motor bleef doordraaien maah niet kon omdat hij sloeg tegen de staartstang waardoor 3of 4 tandje beetje weggeschroied zijn dus al met al is het niet egt een zware crash gewet vindt ik zelf dan het koren heeft hem ook netje opgevangen en zou ik voor de niuewe onderdelen meteen carbon pakken?

greetz pedro

woont er iemand in de buurt let me know en maybe kunn we afspreken voor beetje hulp want ben natuurlijk helemaal niuew:P

Hallo Pedro,

Hoe gaat het met het repareren?
Nu overstappen op Carbon zou ik zeker niet doen.
Deze zijn ten minste 3 maal zo duur!.
Ik heb al een setje of 5 verbruikt;)

Ik heb de indruk dat je nu al voordeel hebt van het toevoegen van je woonplaats :D

Groeten, Wilbert.

jah heb al iemand die me bereid is te helpen maar ben 5 euro meer in totaal kwijt voor de onderdelen in carbon.
doen of niet doen?

greetz

Niet doen. Carbon breekt niet zo snel, dus de energie van een crash gaat ergens anders naar toe, dus je hebt meer schade in de kop of in andere vitale onderdelen.
Zolang je nog regelmatig crasht alles stock houden.
Of je moet een portemonnee van elastiek hebben natuurlijk ;)

heb de kapotte dingen besteld dus 2 daagjes w8 en bouwen :mad: gewoon alles stock besteld 25 euries dus valt meej :grin:

tnx voor reply's

Back