Gee Bee Z (Kyosho)

Zo in de winter een Gee Bee gekregen voor sinterklaas :) wist niet wat ik wou hebben en de vrouw zegt tegen me die gele die ik toen gezien heb die vind ik mooi,
de keuze was toen niet meer moeilijk toch?;)

dus laten ik maar beginnen dacht ik.

hier een paar foto's van een die er af is en de echte

en de bouwdoos

Laatst bewerkt:
als eerste beschrijven ze dat je de rollen moet vast plakken met seconde lijm
ik gebruik daar medium zap voor de gele potjes dan heb je net iets meer tijd om de vezelscharnieren te plakken

ik zet er altijd een streepje in het midden op dan weet je waar je de eerste helft lijm moet aan brengen

er zat op de vleugel nog plakband het is altijd rot als ze die op een rand plakken
meestal komt de folie los als je het eraf wil halen en dat gebeurde dus ook

weer even met de folie bout erover en het was weer perfect

daarna de servo gaten maar even gedan de bout was toch warm:)

Succes met de bouw en nog meer succes met het vliegen.
Volgens mij was de bijnaam van de echte "the widow maker" dat zegt genoeg denk ik.
vliegen doet hij trouwens goed, maar dat landen........, als je even met je ogen knippert ligt hij al op zijn kop.

je hebt de smaak zeker te pakken met bouwen?
veel succes.. ga ik zeker volgen..;)

@ arjan, "the widow maker" was de bijnaam van de F-104
Starfighter.

Van de GeeBee weet ik het niet.
Maar sccs met de bouw en het vliegen.
Groeten Tucano

En dan heb je ook nog een Mil 24 heli met de bijnaam Widowmaker, volgens mij kan je maar beter niet fullscale vliegen;-)

Vliegen deed hij juist niet goed.....propellor had zo'n machtig koppel dat de vleugels het niet konden houden, ik herinner me vele filmpjes op discovery van vol accellererende GeeBee die je ineens als een gek ventje achter de prop aan zit spinnen en de grond in duiken.

Johan, hou je de 'vleugelpennen' in de gaten? Althans wat voor vleugelpen moet doorgaan..
Dat schijnt bij Kyosho gewoon triplex te zijn met de naad in de verkeerde richting.
Daar heeft Arjan nog een leuke ervaring mee.. was een echte widow maker geweest als het een echte was geweest...

Verder een leuk projectje.
Veel plezier ermee.
weeweeweegoedbezigpuntenel...

Frank

de vleugelpennen van deze zijn goed wel wat dun,
dus een epoxie matje er rond en dan ga ik ervan uit dat het moet houden

Mooi kitje Jopie!

Volgende keer even in het midden van de schaniersleuf een gaatje boren. Hierdoor kan de secondenlijm helemaal door de glasvezelschanier trekken en zit hij 100% door en door vast.

abbotje!

heb ze aan bijde kanten goed ingevet zeg maar met seconde lijm, is denk ik voldoende
wel een goed idee ga ik volgende keer eens proberen:)

Super!!!
Wat is de span en weet je al wat voor motor je erop gaat zetten?
Blijf dit zeker volgen, altijd een fan geweest van deze kist in het echt en nog nooit zo'n een mooi model ervan gezien ...

de span van deze kist is 1432 mm
ze schrijven de kist voor met een 7,5 maar ik ga er een 10 cc os opzetten deze heb ik nog liggen en een beetje meer power is natuurlijk altijd leuk:)

de reden hier achter is dat de pen die voor op de vleugel zit te zwak is gemaakt bij deze ARF modellen,
dit is gebleken uit ervaring van andere.
met het matje ertussen word de pen verstevigd van uit het matje wat door loopt tussen de twee vleugelhelften en kan hij dus niet afbreken bij de neuslijst wat wel gebeurd is bij andere die dit niet toegepast hebben
ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Back