GeeBee Z

Ik heb nog een GeeBee Z van Kyosho liggen en zou deze de lucht willen insturen. Maar welke brushless moet ik daar opzetten met welke regelaar?
Kan dit met 3cell lipo's 2200mAh?
hierbij een link naar de manuel:
http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/ap_sqs/pdf/11050_geebee40_m.pdf

En wat foto's:
kyoshogeebee01.jpg

kyoshogeebee02.jpg
 
Mooi ding! :thumbsup:

Ik denk dat het met deze accu wel moet gaan lukken..

Kheb er niet zoveel verstand van, wel heb ik er mee gevlogen op Phoenix v 3.0

edit:
Ik denk ong. 2300KV motor en 40A regelaar, maar dat weet ik niet zeker..
wacht even op advies van anderen!

mvg,
J.G
 
Laatst bewerkt:
Eerder iets op 5S .

een vervanger voor 7,5 cc krijg je niet met een 3S2200 voor elkaar .

Motor zal een gewicht van minstens 200 gr moeten hebben .

Ook moet de lipo een bepaald gewicht hebben , je krijgt anders nooit je CG voor elkaar zonder lood.

Mvg Johan
 
Volgens mij staan de verschillen redelijk duidelijk in de specificaties...

TR50-55B 600kv Brushless Outrunner (Eq.4020)

Spec.
TR50-55B
Working Voltage: 8~30
Kv: 600
Weight: 300g
Shaft: 8mm
Dimensions: Length: 55mm
Thrust: 2200 ~ 4600g
Stator Size (AXi Measurement): 40-20
Recomended ESC: 80A
Suggested Prop: 5cell:14x9 / 6cell: 14x8
Shaft: 8mm
Power equivalent : .40 to .60 glow engine

Similar to AXi Gold 4120/14, E-Flite Power 46. Roughly equivalent to .46 2-stroke or .65 4-stroke glow engines.

Use this motor with 4-6 cell Li-Poly packs and 11-12 inch props on planes up to 8 lbs flying weight.
Manufacturer suggests a 12 x 8 prop on 6 cells or 13 x 10 on 4 cells.

TR50-55A 400kv Brushless Outrunner (Eq.4120/18)
Spec.
TR-55A
Max Eff: 50A
Max Load: 68A
Kv: 400
Weight: 300gr
Pull : 1900~4000gr
Prop Size: 14x9 or 13x8
Voltage Range : 10~22v
Load Current: 2.7A
Shaft: 8mm
Power equivalent : .40 to .60 glow engine

Use this motor with 4-6 cell Li-Poly packs and 13-14 inch props on planes up to 7 lbs flying weight.
Manufacturer suggests a 13 x 8 prop on 6 cells or 14 x 9 on 4 cells.

Similar to AXi GOld 4120/18, E-Flite Power 60.
Roughly equivalent to .46 2-stroke or .65 4-stroke glow engines.
 
Mooi ding! :thumbsup:

Ik denk dat het met deze accu wel moet gaan lukken..

Kheb er niet zoveel verstand van, wel heb ik er vaak mee gevlogen op Phoenix v 3.0

edit:
Ik denk ong. 2300KV motor en 40A regelaar, maar dat weet ik niet zeker..
wacht even op advies van anderen!

mvg,
J.G

Volgens mij is er een GROOT verschil tussen het simmen met een bepaald model, of het daadwerkelijk vliegen.
Eén van de verschillen is dat je je op de sim een ongelimiteerd aantal chrashes kan veroorloven. In het echt is dat even anders.
Wellicht doe je er verstandig aan om dit soort "adviezen" achterwege te laten.
 
Hallo ickarus

Ik vlieg al jaren met de Kyosho GEEBEE elektries, je kan de foto's in mijn fotoalbum zien in mijn profiel.
Ik heb er een Ultra kompact490 in met 5S 3200 Kokam LiPo (15C) aan een Jazz80.
Prop APC14x10E.
Weegt ~3100Gr.

Grtz Rene
 
Excuus Roel, maar er staat toch
...... maar dat weet ik niet zeker..
wacht even op advies van anderen!
Ik maakte een schatting, ik denk niet dat dit kwaad kan ik zal er voor de rest niet op in gaan.

J.G
 
Bedankt voor reacties.


@Rene,
Zag op de foto's dat je de lipo ook voorin hebt geplaatst. Is dit nodig voor de juiste CG te kunnen hebben?
 
Laatst bewerkt:
Hallo ickarus

Ja ik heb een motor van ~250gr en een regelaar van ~80gr met een LiPo van 450gr, en dat is het gewicht van een 11cc viertakt met motorsteun en tank plus gasservo.
Mijn servo's zitten op de normale plek, alleen de ontvanger zit onder de cockpit omdat ik hem ook nog op 35MHz gevlogen heb. Nu zit er een 2.4GHz onvanger in.
De hele aandrijving zit voor het brandschot, incl LiPo.
Ik heb het richtingroer met gevlochten 0.5mm staalkabel aangestuurd (closed loop) vanwege gewicht!

Grtz René
 
Laatst bewerkt:
Back
Top