Maar de batterij van pak em beet 5 cm. hoogte op tafel laten stuiteren zal hem niet direkt slopen denk ik
Hoeft niet, kan wel. Je hoeft het niet gelijk te merken, maar de batterij
kan beginnen met zelfontladen....
Heb ooit een keer een grootverpakking D-cel batterijen (Merkbatterijen, Duracell) van vijfhonderd stuks per ongeluk uit mijn klauwn laten glippen bij het "storen". Viel van 20 cm op een stalen dek, gewoon in de doos, niks aan te zien. Baas boos, "want dat zijn batterijen sukkel, die laat je niet vallen, dat weet je toch?". Ik mijn schouders opgehaald en de doos in de goudkast gezet.
Aanvankelijk niks merkbaar, batterijen die je uit de doos pakte deden het gewoon. Maar na 2 maanden was wat er nog over was, min of meer leeg.... Heel vervelend, want we hadden nog 2 maanden te gaan tot de volgende bevoorrading.
Koop maar eens een nieuw pakje, doe met 2 batterijen de stuitertest, en met de andere twee niet. Zet ze alle vier een maand of wat in de kast, en test (met twee identieke zaklampen o.i.d.) welke van de set het beste zijn. Goed kans, dat je dan merkt dat de gestuiterde batterijen flink minder presteren....
Voor dat gekookte/ongekookte ei ken ik minstens 2 verschillende truukjes....