Ik heb een Pilatus B4 gebouwd, 3.0m spanwijdte van Rippin. (zie ONLINE SHOP RC-TRONICS-TOPP-RIPPIN) Dit model is in principe bedoeld voor het hellingvliegen. Echter door het gewicht van 3.3kg is dit niet direct geschikt voor weinig wind, dus de kans dat je er mee kunt vliegen is al een stuk kleiner. Daarom tijdens de bouw wat gemeten aan zwaartepunt enzo. Daarop besloten om het apparaat te elektrificeren. Hiertoe de neus geamputeerd, AXI 2826/12 ingebouwd, JEti Advance 40A regelaar erachter zonder BEC en de romp voorzien een Kokam 4S 32000mAh lipo. Hiermee woog het model dus 3.3kg en geen lood noodzakelijk, zoals uit de zwaartepuntsmetingen was gebleken. Beter draaiend gewicht dan d(l)ood gewicht. Model ingevlogen in het Sauerland, met en zonder gebruik van motor aan de helling. COnclusie: de zorgen dat de setup misschien iets aan de magere kant zou zijn waren niet bepaald terecht, het apparaat gaat bij volgas zowat verticaal omhoog! Terug in NL er ook mee gevlogen op het vlakke, gaat dus super. Ook nog wat thermiek gehad, reageert ie ook goed op. Ik heb er foto's van, hoe zet ik die erop?
Na dit succes besloten om de aanwezige ASW24 3.5m van Rippin ook te elektrificeren. Zojuist de neus geamputeerd, nu nog kijken welke aandrijving erin moet.
Iemand die ook zulke grotere zwevers met elektro heeft, welke setup?
Groeten,
Frits
Na dit succes besloten om de aanwezige ASW24 3.5m van Rippin ook te elektrificeren. Zojuist de neus geamputeerd, nu nog kijken welke aandrijving erin moet.
Iemand die ook zulke grotere zwevers met elektro heeft, welke setup?
Groeten,
Frits