Geen 12S maar 11S

Gisteravond prachtig vliegweer, geen zuchtje wind, lekkere temperatuur geen mens in velden of wegen, het veld, de heli, en ik. Van genoten dus :-D

Maar, ik schuif het eerste accupack erin, schakel in en de esc initialiseert niet.
Vreemd dacht ik, servos en alles functioneerde (aparte lipo) prima.

Ander accupack er aan gezet en toen deed alles het perfect.
Toen de spanning gemeten op het eerste pack en zag dat ik op een 6s pack geen spanning had op 1 van de cellen.
Hij gaf dus zo'n 20V totaal. Later thuis nog wat met dat pack gerommeld en soms spanning op 6 cellen, soms alleen op 5. ==> Afkeur.

Nu vraag ik mij af, de regelaar (spin99) initialiseerde niet, waarom niet? Hij staat ingesteld op 12S maar kan niet zien dat het er op dat moment 11 waren. Toch?
Deze 11S accu gaf dus zo'n 44V.
Gedeeld door 12 geeft nog steeds een waarde boven de afschakelgrens.

Dit accupack heeft dus waarschijnlijk een los contact omdat hij soms wel soms niet spanning geeft. Als hij spanning geeft is het wel een goede waarde.
Als hij wel contact had gehad bij het inschakelen en ik was opgestegen wat zou er dan gebeurd zijn als het contact op deze cel wegviel?
Terugregelen zoals hij normaliter doet, of zal hij uitvallen? :roll:

Gr, Roy

Dit accupack heeft dus waarschijnlijk een los contact omdat hij soms wel soms niet spanning geeft. Als hij spanning geeft is het wel een goede waarde.
Als hij wel contact had gehad bij het inschakelen en ik was opgestegen wat zou er dan gebeurd zijn als het contact op deze cel wegviel?
Terugregelen zoals hij normaliter doet, of zal hij uitvallen? :roll:

Gr, Roy

Alle cellen staan met elkaar in serie begrrijp ik, dus als er 1 cel in de serieketen wegvalt , in de lucht , krijgt de regelaar geen spanning meer en dus ........

Ja inderdaad, ik geloof dat ik een denkfout maak hier.
Ik heb gemeten aan de balancer uitgang, die gaf 5 cellen en soms 6 cellen.

Maar dat is elke cel afzonderlijk, aangesloten is het natuurlijk serie...
Hij had dus 0 volt bij het aansluiten ipv de 44 die ik eerder noemde... :neutral:

Opgehelderd, bedankt voor je reactie.

Gr, Roy

Back