Geen BEC bij Superbrain

Ik heb even jullie hulp nodig:

Ik voor mijn nieuwe SebArt Toestel een Superbrain 100A ESC besteld. Nu kom ik erachter dat er geen BEC opzit.. Wat houd dit precies in?! En welke werkt het beste in combinatie met deze regelaar?!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Dit houdt in dat er geen stroomvoorziening voor je ontvanger is aangesloten op je regelaar en dat je dus een aparte ontvanger accu zal moeten gebruiken. Op zich veiliger. Als je regelaar doorbrandt heeft je ontvanger nog power. Je kist zal iets zwaarder worden door een aparte ontvanger accu. Dat extra gewicht kan je laag houden door een kleine lipo te gebruiken. Succes.

Een BEC houd in dat de regelaar stroom geeft aan de ontvanger via de stekker die van de regelaar naar de ontvanger gaat. En zo dus ook de servo's van stroom voorziet.

Als er geen BEC op je regelaar zit of je met 4 of met lipo cellen gaat vliegen heb je een externe BEC nodig. Ook is het aan te raden als je veel servo's of sterke zware servo's in gaat bouwen je ook een externe BEC gebruikt omdat vaak de BEC op de regelaar dit niet aankan.

De BEC uitschakelen doe je door de rode draad uit de ontvanger stekker te halen. In jou geval hoeft dat niet omdat er al geen BEC opzit.

Je heb 2 soorten BEC de UBEC (U staat voor Ultra) en de SBEC (switching BEC) veel gebruiken de UBEC en zou dan ook voor de UBEC gaan.

Een Turnigy UBEC is een goede met 5A op 6 volt

edit: Maarten was me net voor

Bedankt voor alle info! Heb een Turnigy Sbec besteld bij HK. Werd aangeraden door diverse collega vliegers van de club.

Hoop alles begin volgende week binnen te hebben

Back