[geen bouwverslag] De Longrange FPV TBS discovery. (filmpje dat die klaar is en test vluchtje)

in principe ben ik het met je eens, maaarrr.... afgelopen april vloog ik boven het spaarne in haarlem en verloor ik video verbinding. Ligt nu ergens een f450 met gopro in de plomp. Vlieg sindsdien op zowel vliegtuig als hex met rtl, maar uiteraard nooit meer nodig gehad... murphy's law.

Ik vlieg idd de ezuhf en 1.3ghz. ik heb in een rugzak een patch en cloverleaf met twee seperate ontvangers en eagle tree diversity. De eerste receiver die ik had (van estore.. met display) stoorde enorm met ezuhf. Eerst een low pass filter op de ezuhf geprobeerd, echter hielp niet echt of moest behoorlijk wat afstand tussen de ezuhf tx en vrx houden. Uiteindelijk een extra receiver gekocht bij readymaderc (zonder saw filter) en die heeft helemaal geen last van storing. werkt perfect.

Tron

Yep probleem zit hem in de receiver. Die filters werken helemaal niet. Ik ben naar 2.4ghz video overgestapt :)

Ja je hebt gelijk de video indedaad ook weg kunnen vallen, maar bij rth kun je ook in de boom eindigen.
Het zijn wel extra risicos, maar enige wat je kan doen is goede pre flight checks.

Vandaag voor het eerst gevlogen met de immersion UHF 200 Mw. (Lo) en video op 1360.
Werkt perfect en mooi beeld op mijn scherm.
Ben.

zijn er ook foto's van hoe je je zender aan hebt gepast?
Van mijn zender? Heb dx7s en die sluit je aan op je trainer/bind port. Heb ook de standaard 5V batterij vervangen door een 2S uiteindelijk.

@ben
Dus ook aan de uhf nu :). Hoe bevalt de 1.3 tov 5.8?

Betere penetratie met een mooi woord Boris. :p
Lijkt me wel een winner eigenlijk deze combinatie.
Vandaag 300 meter gevlogen in open veld en geen strepen of iets van storing in het video beeld.

Morgen eerst maar eens een afstandscheck doen.
Beetje door de wijk lopen en kijken of de rc blijft functioneren en het beeld goed blijft.
Eigenlijk Heligek maar eens lief aankijken dan kan hij wandelen en ik lekker blijven zitten.

http://fpvlongrange.com/fpv-repeater-system/
Heb jij trouwens ervaring Boris met de UHF repeater.
Zie bovenstaande link.
Ben.

Ben.

Geen ervaring mee, maar ziet er wel interresant uit en zeker voor een auto winter setup :). 1.3ghz setup heeft uitstekende penetratie. Welke video receiver gebruik jij?
Probeer eens je ezuhf op 600mw te zetten en te kijken of de video nog steeds goed blijft?

Vandaag 300 meter gevlogen in open veld en geen strepen of iets van storing in het video beeld.

Beetje door de wijk lopen en kijken of de rc blijft functioneren en het beeld goed blijft.
Eigenlijk Heligek maar eens lief aankijken dan kan hij wandelen en ik lekker blijven zitten.

FPV repeater system : FPVlongrange.com
Zie bovenstaande link.
Ben.

Ben.

jaja

wat dacht je er van ben trek ja wandelschoennen maar vast aan ga ik wel binnen bij jou lieve vrouw koffie drinken terwijl jij rond huppelt

ps.
zal de hond meenemen kan je die meteen uitlaten :rolling:

FPV repeater system : FPVlongrange.com
Zie bovenstaande link.
Ben.

Ben.

Eigenlijk is dit geen echte repeater...wat ie doet is je uitgangssignaal van je eigen vertrouwde 2,4 GHz (of 35 MHz) ontvanger converteren naar PPM en dit signaal uitvoeren je eigen UHF zender (bijv. EzUHF). Wel een voordeel dat je geen UHF-transmitter+accuutje aan je zender hebt hangen...

Back