Heren van het Forum.
Ik zit met een vraag en wist even niet in welk Topic het moest geplaatst worden.
Indien een moderator dit onderwerp wil verplaatsen dan kan ik daar mee leven.
Voordat ik de vraag stel even een toelichting:
Afgelopen middag met een goede vriend aan de kabel gevlogen.
Ik heb zelf 2 stuks Spektrum DX6i zenders.
Met een kabel ertussen kan ik gebruik maken van de functie: leraar/leerling.
We vlogen met mijn Hype Wow en ik nam de zender over als telkens de persoon naasr mij even de controle over het toestel verloor.
De persoon had nog nimmer eerder met een modelbouw vliegtuig gevlogen, dus het was best spannend.
Achteraf gezien, ging het allemaal best wel naar behoren.
Maar na het vliegen heb ik wat zaken doorgesproken met de persoon over hoe hij het vond gaan.
Hij vertelde mij dat hij paar keer over tijdens het vliegen last had van slecht zicht op hoe het toestel zich naar verhouding in de lucht zich bevond.
We kennen dit fenomeen allemaal wel.Dus dat is niets nieuws.
Maar de persoon vertelde mij ook dat hij GEEN diepte kan zien.
Alsof ik met 1 oog dicht zou vliegen legde hij mij uit.
Nu had ik het er afgelopen avond met een vliegmaatje over en die vertelde mij dat als de betreffende persoon echt geen diepte zou kunnen zien dit een probleem zou kunnen opleveren voor het willen leren vliegen.
Mijn vraag is deze: klopt dat?
Als iemand GEEN diepte kan zien, kan die persoon dan echt geen vliegen met een modelbouwtoestel leren?
We hebben afgelopen middag een 4 stuks vluchten van elk rond de 8 minuten gemaakt.
Er waren momenten bij dat ik echt het toestel uit een lastige situatie moest halen.
Vond dat helemaal niet erg, want juist daarom ging hij aan de kabel.
Maar ik vraag me nu echt stellig af of hij wel door moet gaan met deze hobby.
Hij heeft namelijk al zelf een toestel gekocht.
Soort van Easy Star kloon.
Heb dat toestel voor hem afgesteld en afgelopen middag ingevlogen.
Dat ging best maar als ik het toestel door hem had laten vliegen was het geheid fout gegaan met een Crash als gevolg.
Wie o wie kan mij van wijze raad voorzien en een antwoord geven op mijn vraag?
Vr Gr E
Ik zit met een vraag en wist even niet in welk Topic het moest geplaatst worden.
Indien een moderator dit onderwerp wil verplaatsen dan kan ik daar mee leven.
Voordat ik de vraag stel even een toelichting:
Afgelopen middag met een goede vriend aan de kabel gevlogen.
Ik heb zelf 2 stuks Spektrum DX6i zenders.
Met een kabel ertussen kan ik gebruik maken van de functie: leraar/leerling.
We vlogen met mijn Hype Wow en ik nam de zender over als telkens de persoon naasr mij even de controle over het toestel verloor.
De persoon had nog nimmer eerder met een modelbouw vliegtuig gevlogen, dus het was best spannend.
Achteraf gezien, ging het allemaal best wel naar behoren.
Maar na het vliegen heb ik wat zaken doorgesproken met de persoon over hoe hij het vond gaan.
Hij vertelde mij dat hij paar keer over tijdens het vliegen last had van slecht zicht op hoe het toestel zich naar verhouding in de lucht zich bevond.
We kennen dit fenomeen allemaal wel.Dus dat is niets nieuws.
Maar de persoon vertelde mij ook dat hij GEEN diepte kan zien.
Alsof ik met 1 oog dicht zou vliegen legde hij mij uit.
Nu had ik het er afgelopen avond met een vliegmaatje over en die vertelde mij dat als de betreffende persoon echt geen diepte zou kunnen zien dit een probleem zou kunnen opleveren voor het willen leren vliegen.
Mijn vraag is deze: klopt dat?
Als iemand GEEN diepte kan zien, kan die persoon dan echt geen vliegen met een modelbouwtoestel leren?
We hebben afgelopen middag een 4 stuks vluchten van elk rond de 8 minuten gemaakt.
Er waren momenten bij dat ik echt het toestel uit een lastige situatie moest halen.
Vond dat helemaal niet erg, want juist daarom ging hij aan de kabel.
Maar ik vraag me nu echt stellig af of hij wel door moet gaan met deze hobby.
Hij heeft namelijk al zelf een toestel gekocht.
Soort van Easy Star kloon.
Heb dat toestel voor hem afgesteld en afgelopen middag ingevlogen.
Dat ging best maar als ik het toestel door hem had laten vliegen was het geheid fout gegaan met een Crash als gevolg.
Wie o wie kan mij van wijze raad voorzien en een antwoord geven op mijn vraag?
Vr Gr E