geen kontact meer met zender :(

• Topicstarter Topicstarter johnnyrinsma
  • Startdatum Startdatum
J

johnnyrinsma

Guest
Hallo vrienden,

Ik heb een graupner mx12 zender gekocht via marktplaats.
De zender heb ik werkend gezien.
Een paar dagen later was de accu in de zender leeg (dacht ik) en heb gisteren een accu lader gekocht.

Omdat ik het stuur knuppel heb gewijzigd en daarvoor de zender open moest maken kwam ik er achter dat de accu niet leeg was omdat ik het uiteinde (stekkertje) van het kabeltje per ongeluk aanraakte van de accu.

Als ik het stekkertje een beetje beweeg maakt de zender wel kontact, als ik het los laad valt de zender weer uit.

Ik ben er naar de zelf bouw winkel geweest hier in de buurt en het bovenstaande uitgelegd. De verkoper vertelde mij dat het stekketje van de accu wat vuil is en dat ik het beste even wat kontact spray op kan spuiten. Dat heb ik gedaan en het vuil was inderdaad opgelost.
Maar nu krijg ik helemaal geen kontact meer ook niet als ik het stekkertje schuin houd.
Daarnaast als ik de zender/transmitter aansluit op de lader branden er ook geen lampjes dat hij daadwerkelijk aan het laden is.
Dus het probleem ligt hem ergens in de verbinding van de accu naar de zender!??

(foto evt image-upload-22-700418.jpg (image) )

Weet iemand wat ik kan doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten Johnny uit Leeuwarden.

Zekering kapot?
Ik weet niet wat voor laadkabel je gebruikt maar Graupner heeft het precies andersom als anderen; de + zit aan de buitenkant.

De zekering is een kleine 3A glaszekering, zit in de zender onder het deel waar je antenne mee vast zit.

Tot slot; waar laadt je de accu mee op? Er zit een NiMh accu in die je met een NiMh programma moet laden. Gebruikelijk is met 04 tot 1,0A.

lader

Ik gebruik een standaard laadkabel van graupner die ik samen met de accu lader heb gekocht na overleg met de verkoper. De verkoper heeft tevens mijn zender en de accu bekeken op basis daarvan heeft hij de lader en het standaard stekkertje geadviseerd.

Wellicht is het zekeringetje stuk.

Johnny

Zekering kapot?
Ik weet niet wat voor laadkabel je gebruikt maar Graupner heeft het precies andersom als anderen; de + zit aan de buitenkant.

De zekering is een kleine 3A glaszekering, zit in de zender onder het deel waar je antenne mee vast zit.

Tot slot; waar laadt je de accu mee op? Er zit een NiMh accu in die je met een NiMh programma moet laden. Gebruikelijk is met 04 tot 1,0A.

Ik had hetzelfde probleem van de week met mijn mx-12. De stekkerhuls waar je de accu-stekker instopt was bij mij naar voren verschoven. Daardoor maakte de stekker soms wel woms geen contact. Even dat hulsje terugduwen loste bij mij het probleem op...

m12

Nee, dat is het probleem niet dat weet ik zeker !
Ik denk dat het de zekering is maar zou niet weten waarom deze zo plots niet meer zou werken.

:S

Toch bedankt voor je reactie!

Ik had hetzelfde probleem van de week met mijn mx-12. De stekkerhuls waar je de accu-stekker instopt was bij mij naar voren verschoven. Daardoor maakte de stekker soms wel woms geen contact. Even dat hulsje terugduwen loste bij mij het probleem op...

Wat je ook doet om het probleem op te lossen, stuur in ieder geval die zender op naar Corrien voor controle. Je hebt nu geen bedrijfszekere zender ook al lijkt het weer te werken.
Wat gebeurd er als je lekker staat te sturen en de zender valt uit omdat er een stekkertje (een beetje) dienst weigert. Ik neem toch wel aan dat je je dure model en gezondheid (en die van anderen) daar niet aan op wilt hangen?

Dat van die slechte stekkerverbinding klopt (die moet echt wel 100% bedrijfszeker zijn om schade te voorkomen) maar het moet wel gezegd dat meerdere mensen met MX-12's hebben ervaren dat de zekering er uit springt als je de laadkabel aan- of afkoppelt, zonder dat er iets mis is met de zender.

Dus als die stekkerverbinding nu goed is en de zekering blijkt er gewoon uit te liggen heb je wel kans dat de zender toch goed werkt.

Bedankt voor jullie reacties.
Het probleem was inderdaad de glaszekering!!!

Groeten,

Johnny

Back