Geen power (wat kan het zijn)

  • Topicstarter Topicstarter BoomDuiker
  • Startdatum Startdatum
B

BoomDuiker

Guest
Hoi,

Opeens heb ik geen power meer in mijn motor.
Accus zijn zonder meer okay.

Typhoon-15 brushless motor
Castle Creations Phoenix-35 controller.

In de controller is niks gewijzigd. Alleen een keer de Cutoff voltage.
Het gas staat op automitische calibratie en is volgens mij okay.

Het lijkt wel of de motor maar 1/3 vermogen heeft.
Wat kan het zijn? De motor?

Cheers,
Rob
 
Je accu al eens nagekeken? - Andere Accu gebruiken.
Motor nooit te heet geweest? - Andere motor proberen op die set als dat gaat.
Regelaar nog goed? Andere regelaar proberen.
 
Theo Coenen zei:
Je accu al eens nagekeken? - Andere Accu gebruiken.
Motor nooit te heet geweest? - Andere motor proberen op die set als dat gaat.
Regelaar nog goed? Andere regelaar proberen.

Hoi Theo,

Accus zijn prima in orde. Uitgeprobeerd in ander vliegtuig en de voltage op de lader klopte ook.

Dan kan het eigenlijk alleen nog maar de regelaar of de motor zijn. :?
Regelaar en motor kan ik helaas niet even omwisselen.
De regelaar is 35Amp en ik vlieg maximaal met 18Amp. Dus daarvan kan hij onmogelijk kapot zijn. Hmmmm.
Dat word zoeken geblazen.

Thnx,

Rob
 
Wat voor accu en cutoff voltage gebruik je?
Als ik me niet vergis kun je de CC zo instellen dat hij het vermogen terugregelt zodat je boven de cutoff voltage blijft. Staat je voltage te hoog ingesteld, is de regelaar continu aan het terugregelen.

Gerben
 
Hoi Gerben,

Vandaag ging weer alles prima. Ik denk dat het een bug was in de controller.
De cutoff voltage van de ESC had ik gisteren terug gezet op 5V (ipv 6V).
Zodra je het antwoord "YES" geeft (trottle open) dan kun je de accu van de controller afhalen.
Deze eerste parameter heb ik gewijzigd en waarschijnlijk is hij toch om één of andere reden van slag geraakt.
Zoals gezegd vandaag was alles weer in order.
Een bug...dus

Groetjes,
Rob
 
Programmering van de phoenics helemaal afmaken heb ik laatst gehoord.
Dus niet de accu eraf trekken nadat de gewenste parameter is veranderd.

In hoofdstuk 9.0 lees ik echter:
If you wish to re-program only some of the features you do not need to continue through the programming
steps for the remaining settings. Once you have programmed each of the features you wish to change and the
Phoenix-35™ has confirmed the selection, instead of returning to mid-throttle for the next question,
disconnect battery power
, re-connect power, and arm the speed control as normal (see Section 3.0).

Accu eraf trekken na cuoff instellen (eerste parameter) mag dus wel, maar niet eerst naar midden positie dan (= volgende vraag).
 
Hoi Harold,

De accu deed ik eraf in de "yes" positie. Waarschijnlijk iets te snel? Eens navragen op het CC forum.

Groetjes,
Rob
 
Hoi,

Ik denk dat ik weet wat het was.
De Typhoon-15 motor heb ik eens opengemaakt.
De buiten trommel losgemaakt. :roll:
Deze zit vast met 2 imbus schroeven.

Die zaten wat los toen ik de zaak aan het checken was na het power verlies.
Waarschijnlijk heb ik destijds deze imbus schroeven niet voldoende aangedraaid.
Doordat de trommel dus niet helemaal vastzat werkte de zaak niet (slip).

Ik vermoed dat dat het is geweest, of eventueel condens (volgens CC).

Maaaaar goed, hij vliegt weer en als vanouds.

Cheers,
Rob

Ps. als piloot heb ik W.E. Coyote in het vliegtuig....
Het kan natuurlijk zijn dat dit ook invloed heeft...
 
Back
Top