geen reaktie op stick robbe fx18 v1

Help, ik ben mijn heli aan het programmeren maar heb een probleem
ik heb 1 schakelaar aan/uit (tc cut) voor de NORM modus
1 schakelaar voor idle up1
1 schakelaar voor de idle up 2
Als ik de tc cut schakelaar overhaal dan begint de heli direkt op te toeren als ik de stick dicht heb (pitch werkt wel)
Als ik de stick dicht heb dan mag de motor niet beginnen te draaien, wie kan mij helpen om dit te verhelpen ???
Waarschijnlijk zal ik wel iets in de zender niet goed hebben staan.
pfffffff
vr gr Banjo

Ik zou je graag helpen maar ik heb geen idee hoe de FX18 werkt.
Bij mij zitten de drie modussen op een 3-standen schakelaar.
Het lijkt erop dat de gascurve die bij de schakelaar hoort niet bij absoluut 0 begint of omgekeerd staat?
als je vol gas geeft en de schakelaar omgooit toert hij dan ook op (wel uitkijken trouwens)?
Ik hoop dat er hier meer FX18 vliegers zijn :) ...

hoi ik heb de gascurve in de Norm op -30 staan, zet ik hem op -100 dan begint de motor ook niet te lopen, het probleem is dat ik de motor niet optoeren kan mbv de stick
dank je voor je reaktie

zet eens een servo op dat kanaal, dan zie je tenminste wat er precies gebeurt. En dan in de zender gaan zoeken Zal wel bij AUTO of MUIT staan.
Bert

banjo zei:
hoi ik heb de gascurve in de Norm op -30 staan, zet ik hem op -100 dan begint de motor ook niet te lopen, het probleem is dat ik de motor niet optoeren kan mbv de stick
dank je voor je reaktie
In een FX18 v1 kan je een z.g.n. 3-punts (gas)curve programeren. Als je GMIN, GMID, GMAX alle 3 op b.v. -30 heb gezet, heb je een vlakke curve ingeprogrameerd en kan je met stick niet optoeren (hoe je stick ook staat..de uitsturing naar de regelaar blijft hetzelfde). Als je de governor mode gebruikt heb je een vlakke curve nodig. In dat geval moet kan je de motor starten/stoppen met de tc cut (MUIT). De regelaars die ik ken (shultze, castle creations) toeren in governor-mode zelf beheerst op en is er geen noodzaak om dit met de sticks te doen. Bij de phoenix van castle creations kan je zelfs inprogrameren hoe snel het optoeren moet gebeuren.

Ik gebruik de governer mode en heb dus een vlakke curve ingeprogrameerd. Met de tc cut zet ik de motor aan/uit. Voor het starten zet ik de stick zo dat de pitch op 0 graden staat, schakelaar om wachten tot de motor op toeren is. Met idlle 1 en 2 kan ik kiezen uit hogere toerentallen. Op zo'n manier kan je met de schakelaars die je hebt in governor mode 3 verschillende toerentallen )en eventueel picth curves instellen).

super, bedankt voor julie reakties, ik heb een hacker pro 30 regelaar, die toert langzaam op.
Ik laat dus alles zo staan zoals ik het nu heb en gebruik de tc cut, en de idle up1 en 2 schakelaar
vr gr banjo

Back