gekraakte dauntless

Overigens zag de vleugel er nog wel behoorlijk intakt uit.
Is ie niet repareerbaar?
Ruud begon gister bij krikke ook weer over je mustang crash. Ben overigens benieuwd hoe die van hem gaat vliegen.. maar wat ik van hem begreep is het bouwen even uitgesteld.

Peter

Nou,

Ruud heeft ook een "reputatie" dat tie nogal zwaar bouwt, ik heb hem al gewaarschuwd dat hij de "Stang" licht moet houden, dus ben ik erg benieuwd op wat voor een gewicht hij uitkomt

Wat betreft de vleugel, deze ligt al in de afvalton, was geen eer meer aan te behalen..........

BTW Ruud heeft nog een Su26 te koop (ARF) interesse??

Grt,

Appie

Dat dacht ik al.. toen ik hem vroeg naar zijn sreef gewicht had ie het over dat ie al zijn modelen rond de 5 kg bouwt.. ? DIe mustang van hem is 1/7, en dan vind ik 5 kg wel een boel.

Wat betreft die Su26.. Dick had zo'n ding.. was een draak om te landen.. en ik heb meerdere Su26's met problemen gezien..
Bovendien hou ik meer van mustangs.. :)

Cheers

Peter

Hartstikke jammer van zo'n mooie kist. Alleen als ik het een en ander zag op de film moet een beetje vliegenier hem heel binnen kunnen brengen. 'k ben het met jan eens dat hij erg zwaar lijkt door snelheid e.d. Hij lijkt op mijn eerste 2 motorige, veel te zwaar, verkeerd profiel, slechte instelhoeken e.d. Bijna niet te vliegen, maar een vliegwonder bij ons op de club kreeg het voor elkaar om hem met minimale schade aan de grond te krijgen.
Laten wij er onze les uit trekken, vertrouw je je zelf niet met een dergelijke kist, een ander laten vliegen die niet emotioneel is gebonden ;-)

maar het is en blijft ontstellend jammer!

Zie hier het grote voordeel van elektro: ruwbouw klaar en (test)vliegen maar!
Zie ook het draadje over de spit van Ton v Munsteren.

Wouter

of het electro of brandstof is doet hier geheel niet terzake, wel de tijd voor het detaileren van het toestel.

Lijkt mij ook,

Na het lezen van dit alles, lijkt het mij inderdaad verstandig om voor het detaileren eerst eens even test te vliegen met het nog kale toestel.

Groet,

Appie

Precies!
Wij botenbouwers doen dit al eeuwen:
Nog voor we beginnen aan het detailleren van een model testen we ook het nog 'kale' model op lekkages, electrische stoornissen, enz.

Dankzij deze testvaarten (in jullie geval: testvluchten) kan er bij het in gebruik nemen van het 'eindprodukt' veel ellende vermeden worden.

Groetjes,

Droop

Ik bedoelde dat je zelfs geen voorzieningen hoef te treffen tegen brandstof e.d., dus zelfs zonder bekleding met glasmat o.i.d. kan testvliegen.

Wouter

erg jammer, heel erg jammer.

tis vervelend dat je een vliegtuig bouwt en er na 2 jaar achter komt dat ie eigenlijk niet goed vliegt. maarjah, dat hoort er bij :)

Back