Gewoon ff kijken wat de tor lekker vind..
In mijn heli heb ik een os 55, hier heb ik in het begin geprobeert met 5% te vliegen
Zat echt geen fut in, liep als een trein, maar echt weinig vermogen
OP een gegeven moment naar 15% gegaan, toen werd het opeens een beest.
100% verschil.
Blok is nu ook veel beter af te stellen. Hij had nog wel eens dat hij onbelast (omlaag komen bv) arm ging lopen, en dit was er met de schroeven haast niet uit te krijgen
Spul blijft nu koeler, loopt mooi, en blijft mooi schoon intern
Naderhand bleek (pas na een maand na overschakelen naar 15%
) dat de motor is berekend op minimaal 15% nitro.
Ga je weer naar 30% (wat ook velen doen) moet er een shim tussen de kop en het blok, om zo de compressie te verlagen, en zo de ontsteking weer op tijd te krijgen
je kunt hem met een andere plug ook goed lopend krijgen, daarmee pas je ook het ontstekingstijdstip aan
beetje vogelen, beetje prutsen ;-)
Als hij op 5% goed loopt, gewoon lekker zo houden.
Alleen ff kijken of hij zich goed af laat stellen
In mijn heli heb ik een os 55, hier heb ik in het begin geprobeert met 5% te vliegen
Zat echt geen fut in, liep als een trein, maar echt weinig vermogen
OP een gegeven moment naar 15% gegaan, toen werd het opeens een beest.
100% verschil.
Blok is nu ook veel beter af te stellen. Hij had nog wel eens dat hij onbelast (omlaag komen bv) arm ging lopen, en dit was er met de schroeven haast niet uit te krijgen
Spul blijft nu koeler, loopt mooi, en blijft mooi schoon intern
Naderhand bleek (pas na een maand na overschakelen naar 15%

Ga je weer naar 30% (wat ook velen doen) moet er een shim tussen de kop en het blok, om zo de compressie te verlagen, en zo de ontsteking weer op tijd te krijgen
je kunt hem met een andere plug ook goed lopend krijgen, daarmee pas je ook het ontstekingstijdstip aan
beetje vogelen, beetje prutsen ;-)
Als hij op 5% goed loopt, gewoon lekker zo houden.
Alleen ff kijken of hij zich goed af laat stellen