gelijkstroom motortje besturen

• Topicstarter Topicstarter roger_limburg
  • Startdatum Startdatum
R

roger_limburg

Guest
Ik wil een gelijkstroom-motortje gaan besturen.

Dus i.p.v een servo een motortje, kan dit meteen aan de ontvanger aangesloten worden ?

Heeft iemand een idee, schakeling of foto of een ander soort van beschrijving ?

stuurknuppel naar rechts motortje ook naar rechts, knuppel los motortje stop in deze positie.

Het zelfde geldt natuurlijk voor links om.

Een servo kan maar 45 graden draaien dit motortje draait natuurlijk veel en veel meer.

Hier moet ik dan een einpunt voor maken sensor of ir-oog.

help help help

Wat wil je er mee? Vooruit en achteruit rijden? Links en rechts sturen? Iets in en uitschuiven? Wat?
Er is ontzetten veel mogelijk soms met speciale schakelingen soms door kleine aanpassingen aan bestaande. Dus vertel ons wat je wilt en misschien kunnen we je helpen.

Ik wil een mini camera gaan besturen op afstand.

90 graden naar links en 90 graden naar rechts

knuppel loslaten is stop in de huidige positie

bij een servo gaat de camera mischien trillen door de slag van de servo, help help help

roger_limburg zei:
knuppel loslaten is stop in de huidige positie ...
'Servo' heet zo iets :) Ik zou me in eerste instantie geen zorgen maken over trillingen, gewoon proberen met een servo. Hoe zwaar is je camera en wat is de draai-as, panorama?

ik heb nog geen camera ik wil een ccd die schijnt de beste kwaliteit te leveren.

Het geheel komt in mijn vijver dus ik kan de camera gewoon op een servo monteren en dan 90 graden links en 90 graden rechtsom draaien ?

Feitelijk is dit hetzelfde verhaaltje als in DIT draadje. Het lijkt mij verstandiger om deze twee samen te voegen en zo alles bij elkaar te houden.

Back